Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze na miesiąc kwiecień 2024 r.

1. Już wiosna
– Poznanie zawodu rolnika, podawanie nazw narzędzi i maszyn wykorzystywanych przez rolnika do pracy.
– Rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi i formułowania pytań.
– Poznanie liter j,J, samodzielne odczytywanie krótkich wyrazów.
– Uświadamianie roli i znaczenia nabiału dla zdrowia i prawidłowego rozwoju dzieci.
– Zapoznanie ze znakiem minus. Rozwiązywanie działań matematycznych.
– Zapoznanie z figurami tańca do utworu „Furman”.
– Wprowadzenie pojęć: sianie, sadzenie.

2. Z kulturą za pan brat
– Wprowadzenie pojęcia szacunek odnoszącego się do osób, przedmiotów, zwierząt, miejsc uznawanych za ważne.
– Rozwijanie sprawności grafomotorycznej i graficznej.
– Poznanie litery f,F, rozwijanie umiejętności czytania.
– Badanie kształtów przedmiotów w oparciu o oś symetrii i odbicie lustrzane .
– Dostrzeganie różnorodności i piękna w wiosennej przyrodzie.
– Wprowadzenie pojęcia koncert, uświadomienie roli właściwego zachowania się podczas koncertów w
zależności od rodzaju muzyki i miejsca.
– Wprowadzenie nazw dżwięków gamy C-dur do czytania.
– Kształtowanie wrażliwości na elementy muzyki – tempo, charakter i barwę.

3. Jestem kulturalny
– Poszerzenie słownika czynnego dzieci o pojęcia scenariusz, scenarzysta, scenografia, aktor, kukiełka, marionetka, scena.
– Uświadamianie konieczności kulturalnego zachowania się w miejscu użyteczności publicznej.
– Wprowadzenie cyfry 9, doskonalenie umiejętności dokładnego przeliczania.
– Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania.
– Poznanie tekstu i melodii „Piosenki lalkarza”, rozwijanie słuchu muzycznego dzieci.
– Uświadamianie znaczenia muzeów dla tradycji i kultury.
– Poznanie prostych sposobów samodzielnego wykonania zabawek.
– Wprowadzenie pojęcia: etnograf.

4. Książka mój przyjaciel
– Wprowadzenie pojęcia wiedza rozumianego jako wartość i warunek rozwoju każdego człowieka.
– Poznanie różnych źródeł pozyskania wiedzy.
– Wprowadzenie i tworzenie pojęć: księgarnia, antykwariat.
– Uświadomienie konieczności dbania o książki i właściwego sposobu korzystania z nich.
– Wprowadzenie cyfry 0, rozwijanie umiejętności kodowania znakami czynności matematycznych.
– Osłuchanie z „Piosenką o książkach”, nauka słów i melodii.
– Uświadomienie roli bibliotek jako miejsca rozwijania swoich zainteresowań i wiedzy.
– Zapoznanie ze sposobem wykonania zakładki, kształtowanie sprawności manualnej.

Planowane działania:
03.04 – warsztaty Edukacja włączająca na rzecz osób niepełnosprawnych.
08.04 – Światowy dzień zdrowia.
09.04 – przedstawienie Koziołek Matołek
10.04 – wycieczka na Stadion Narodowy.
20.03. – Warsztaty Labolo: Ciepło – zimno.
22.04 – Dzień Ziemi

To Top Skip to content