Roczny plan pracy przedszkola zawiera etapy realizacji koncepcji pracy, sposoby realizacji priorytetów zmierzających do osiągnięcia wizji przedszkola. Służy rozwojowi przedszkola i doskonaleniu jego pracy. W roku szkolnym 2024/2025 będziemy realizować następujące zamierzenia:
- Edukacja prozdrowotna
- Edukacja obywatelska
- Zdrowie psychiczne
- Umiejętności cyfrowe
- Myślenie analityczne
- Przedszkolak twórcą i artystą
Edukacja prozdrowotna
Edukacja prozdrowotna w szkole: kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
- Rozumieją i przestrzegają zasady zdrowego odżywiania się
- Nabywają umiejętności dobierania zdrowych produktów w codziennej diecie
- Uczestniczą w zajęciach kulinarnych
- Uczestniczą w warsztatach stomatologicznych organizowanych przez Fundację Wiewiórki Julii
- Nabywają właściwych nawyków dbania o zdrowie poprzez aktywność fizyczną
- Uczestniczą w zawodach promujących zdrowy styl życia
Edukacja obywatelska
Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej: kształtowanie postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
- Zna symbole narodowe
- Zna pojęcie „legenda”, poznaje legendy polskie
- Dzieli się zdobytą wiedzą poprzez: tworzenie prac plastycznych, okazjonalnych kącików
- Potrafi odpowiednio zachować się w czasie uroczystości przedszkolnych
Zdrowie psychiczne
Wspieranie dobrostanu dzieci: ich zdrowia psychicznego, rozwijanie u dzieci empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej.
- Dobrze czują się w grupie przedszkolnej
- Znają zasady obowiązujące w grupie i w przedszkolu
- Znają różnorodne emocje i potrafią określić ich cechy
- Otrzymują wsparcie podczas zajęć indywidualnych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Wiedzą, co to jest empatia i empatyczne zachowania
Umiejętności cyfrowe
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych: ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji.
- Wiedzą, jak bezpiecznie korzystać z Internetu
- Są świadome niebezpieczeństw podczas korzystania z Internetu
- Wiedzą, jak działa laptop
- Wiedzą, w jaki sposób komputer może być narzędziem pożytecznym w pracy, nauce i zabawie
- Wiedzą, co to jest sztuczna inteligencja
- Uczestniczą w zajęciach z kodowania
Myślenie analityczne
Kształtowanie myślenia analitycznego: interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz rozwijanie umiejętności matematycznych.
- Potrafią rozwiązać zadania matematyczne zgodne z ich poziomem rozwoju
- Uczestniczą w zajęciach i zabawach organizowanych przez nauczyciela
- Tworzą wspólnie z osobą dorosłą gry dydaktyczne
- Potrafią przeliczać elementy na konkretach i w pamięci
Przedszkolak Twórcą i Artystą
Twórcą i Artystą: rozwijanie u dzieci uzdolnień i zainteresowań artystycznych oraz ich wrodzonych możliwości twórczych.
- Rozwijają zdolności artystyczne
- Stosują różnorodne techniki plastyczne w swoich pracach
- Kształtują miłość do sztuki
- Rozwijają zainteresowania i uzdolnienia poprzez bezpośredni kontakt ze sztuką
- Kształtują wrażliwość estetyczną poprzez obcowanie ze sztuką
- Wykazują zainteresowania proponowanymi formami pracy
- Prezentują swoje umiejętności na forum grupy, przedszkola i w placówkach pozaprzedszkolnych