Roczny plan pracy przedszkola zawiera etapy realizacji koncepcji pracy, sposoby realizacji priorytetów zmierzających do osiągnięcia wizji przedszkola. Służy rozwojowi przedszkola i doskonaleniu jego pracy. W roku szkolnym 2024/2025 będziemy realizować następujące zamierzenia:

  • Edukacja prozdrowotna
  • Edukacja obywatelska
  • Zdrowie psychiczne
  • Umiejętności cyfrowe
  • Myślenie analityczne
  • Przedszkolak twórcą i artystą

Edukacja prozdrowotna

Edukacja prozdrowotna w szkole: kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

  • Rozumieją i przestrzegają zasady zdrowego odżywiania się
  • Nabywają umiejętności dobierania zdrowych produktów w codziennej diecie
  • Uczestniczą w zajęciach kulinarnych
  • Uczestniczą w warsztatach stomatologicznych organizowanych przez Fundację Wiewiórki Julii
  • Nabywają właściwych nawyków dbania o zdrowie poprzez aktywność fizyczną
  • Uczestniczą w zawodach promujących zdrowy styl życia

Edukacja obywatelska

Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej: kształtowanie postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.

  • Zna symbole narodowe
  • Zna pojęcie „legenda”, poznaje legendy polskie
  • Dzieli się zdobytą wiedzą poprzez: tworzenie prac plastycznych, okazjonalnych kącików
  • Potrafi odpowiednio zachować się w czasie uroczystości przedszkolnych

Zdrowie psychiczne

Wspieranie dobrostanu dzieci: ich zdrowia psychicznego, rozwijanie u dzieci empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej.

  • Dobrze czują się w grupie przedszkolnej
  • Znają zasady obowiązujące w grupie i w przedszkolu
  • Znają różnorodne emocje i potrafią określić ich cechy
  • Otrzymują wsparcie podczas zajęć indywidualnych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Wiedzą, co to jest empatia i empatyczne zachowania

Umiejętności cyfrowe

Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych: ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji.

  • Wiedzą, jak bezpiecznie korzystać z Internetu
  • Są świadome niebezpieczeństw podczas korzystania z Internetu
  • Wiedzą, jak działa laptop
  • Wiedzą, w jaki sposób komputer może być narzędziem pożytecznym w pracy, nauce i zabawie
  • Wiedzą, co to jest sztuczna inteligencja
  • Uczestniczą w zajęciach z kodowania

Myślenie analityczne

Kształtowanie myślenia analitycznego: interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz rozwijanie umiejętności matematycznych.

  • Potrafią rozwiązać zadania matematyczne zgodne z ich poziomem rozwoju
  • Uczestniczą w zajęciach i zabawach organizowanych przez nauczyciela
  • Tworzą wspólnie z osobą dorosłą gry dydaktyczne
  • Potrafią przeliczać elementy na konkretach i w pamięci

Przedszkolak Twórcą i Artystą

Twórcą i Artystą: rozwijanie u dzieci uzdolnień i zainteresowań artystycznych oraz ich wrodzonych możliwości twórczych.

  • Rozwijają zdolności artystyczne
  • Stosują różnorodne techniki plastyczne w swoich pracach
  • Kształtują miłość do sztuki
  • Rozwijają zainteresowania i uzdolnienia poprzez bezpośredni kontakt ze sztuką
  • Kształtują wrażliwość estetyczną poprzez obcowanie ze sztuką
  • Wykazują zainteresowania proponowanymi formami pracy
  • Prezentują swoje umiejętności na forum grupy, przedszkola i w placówkach pozaprzedszkolnych
To Top