Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze

Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze na miesiąc kwiecień 2024 r.

w grupie Biedronki

 

1. Już wiosna

Poznanie zawodu rolnika, podawanie nazw narzędzi i maszyn wykorzystywanych przez rolnika do pracy.

– Rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi i formułowania pytań.

– Poznanie liter j,J, samodzielne odczytywanie krótkich wyrazów.

– Uświadamianie roli i znaczenia nabiału dla zdrowia i prawidłowego rozwoju dzieci.

– Zapoznanie ze znakiem minus. Rozwiązywanie działań matematycznych.

– Zapoznanie z figurami tańca do utworu „Furman”.

– Wprowadzenie pojęć: sianie, sadzenie.

2. Z kulturą za pan brat

– Wprowadzenie pojęcia szacunek odnoszącego się do osób, przedmiotów, zwierząt, miejsc uznawanych za ważne.

– Rozwijanie sprawności grafomotorycznej i graficznej.

– Poznanie litery f,F, rozwijanie umiejętności czytania.

– Badanie kształtów przedmiotów w oparciu o oś symetrii i odbicie lustrzane .

– Dostrzeganie różnorodności i piękna w wiosennej przyrodzie.

– Wprowadzenie pojęcia koncert, uświadomienie roli właściwego zachowania się podczas koncertów w zależności od rodzaju muzyki i miejsca.

– Wprowadzenie nazw dżwięków gamy C-dur do czytania.

– Kształtowanie wrażliwości na elementy muzyki – tempo, charakter i barwę.

3. Jestem kulturalny

– Poszerzenie słownika czynnego dzieci o pojęcia scenariusz, scenarzysta, scenografia, aktor, kukiełka, marionetka, scena.

– Uświadamianie konieczności kulturalnego zachowania się w miejscu użyteczności publicznej.

– Wprowadzenie cyfry 9, doskonalenie umiejętności dokładnego przeliczania.

– Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania.

– Poznanie tekstu i melodii „Piosenki lalkarza”, rozwijanie słuchu muzycznego dzieci.

– Uświadamianie znaczenia muzeów dla tradycji i kultury.

– Poznanie prostych sposobów samodzielnego wykonania zabawek.

– Wprowadzenie pojęcia: etnograf.

4. Książka mój przyjaciel

– Wprowadzenie pojęcia wiedza rozumianego jako wartość i warunek rozwoju każdego człowieka.

– Poznanie różnych źródeł pozyskania wiedzy.

– Wprowadzenie i tworzenie pojęć: księgarnia, antykwariat.

– Uświadomienie konieczności dbania o książki i właściwego sposobu korzystania z nich.

– Wprowadzenie cyfry 0, rozwijanie umiejętności kodowania znakami czynności matematycznych.

– Osłuchanie z „Piosenką o książkach”, nauka słów i melodii.

– Uświadomienie roli bibliotek jako miejsca rozwijania swoich zainteresowań i wiedzy.

– Zapoznanie ze sposobem wykonania zakładki, kształtowanie sprawności manualnej.

Planowane działania:

03.04 – warsztaty Edukacja włączająca na rzecz osób niepełnosprawnych.

08.04 – Światowy dzień zdrowia.

09.04 – przedstawienie Koziołek Matołek

10.04 – wycieczka na Stadion Narodowy.

20.03. – Warsztaty Labolo: Ciepło – zimno.

22.04 – Dzień Ziemi

To Top Skip to content