W miesiącu marcu Biedronki nauczyły się:
– Poznały pojęcia: dociekliwość oraz duma z pracy wykonanej.
– Rozwinęły słownik o dawne pojęcia: kleks, kajet, łokieć jako jednostka miary.
– Poznały pojęcie tradycji rozumianej jako przekazywanie obyczajów, poglądów, wierzeń, sposobów myślenia i zachowania, norm postępowania itp. z pokolenia na pokolenie..
– Poznały zwyczaje ludowe związane z Wielkanocą.
– Poznały pojęcia: pisanki, kraszanki, palma, poznały tradycję święcenia palm wielkanocnych.
– Zapoznały się z literami: p,P, w,W, c,C,
– Kształtowanie umiejętności rozwiązywania i tworzenia zadań tekstowych.
– Rozwijały umiejętność kodowania i dekodowania informacji.
– Poznały cyfrę 8, doskonaliły umiejętność dokładnego przeliczania.
– Poznały owal, rozwijały intuicję geometryczną.
– Poznały pojęcie: astronauta, wynalazca, wynalazek.
– Poznały nazwy planet wchodzących w skład Układu Słonecznego.
– Zapoznały się z pojęciem: sieć internetowa, rozwijały umiejętność bezpiecznego korzystania z zasobów internetowych, poznały niebezpieczeństwa wiążące się z internetem.
– Poznały znaczenie prawidłowego odżywiania się dla zdrowia.
– Dostrzegały zmiany zachodzące w przyrodzie w najbliższym środowisku.
– Wykonały dekoracje wielkanocne z wykorzystaniem znajomych technik – koszyczek, kurczaki, króliki, pisanki.
– Śpiewały piosenki wielkanocne i wiosenne: „Święta Wielkanocne”, „Maszeruje wiosna”.
– Poznały sposób wykonania kartki świątecznej, kształtowały umiejętność redagowania życzeń.
– Poznały symbolikę koszyka wielkanocnego i jego roli w tradycji.
– Poznały pojęcia określające cechy: lukrowana, kajmakowy, faszerowane.
– Zapoznały się z tradycją śmingusa – dyngusa.
– Przygotowały kącik wiosenno – wielkanocny.
– Siały i sadziły: rzeżuchę, fasolę, szczypior, koperek, pszenicę, kwiaty
Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:
– wspólnie z dzieckiem spędzać czas na działaniu i doświadczaniu, zwracając uwagę na to, jak zmienia się przyroda w związku ze zmianą pory roku;
– posiać w skrzynce na balkonie lub w ogródku warzywa i pozwolić dziecku się nimi opiekować;
– bawić się poznanymi literami: o, a, m, l, t, i, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, układając sylaby, wyrazy i odczytując je; tworzyć wyrazy nielogiczne i je odczytywać;
– rozmawiać z dzieckiem o rodzinnych tradycjach. (Może należy stworzyć jakąś dobrą rodzinną tradycję?);
– rozwijać motorykę małą poprzez różne zabawy plastyczne: malowanie farbami, lepienie plasteliny, wykorzystanie techniki origami.