Zamierzenia wychowawczo dydaktyczne

Grupa VIII – „Żabki”

Drużyna marzeń. Czterolatek. Miesięczny plan pracy – Marzec

 

Tydzień I. W świecie książek

  • poznanie sposobu dbania o książki, kształtowanie nawyku czytania książek i odkładania ich na półkę, uświadamianie wartości lektury w życiu człowieka
  • poznanie pojęć biblioteka, księgarnia i różnic między tymi miejscami, ćwiczenie właściwego zachowania podczas wizyt w bibliotece, księgarni, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, uświadomienie wartości wynikającej z obcowania z książkami
  • poznanie procesu tworzenia książki i zawodów związanych z tym procesem, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie wyobraźni i kreatywności, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego

 

Tydzień II. Dbamy o naszą planetę

  • poznanie pojęć ekolog, ekologia, wdrażanie do dbania o najbliższe otoczenie, ekologiczną postawę na co dzień, kształtowanie zachowań proekologicznych, budowanie poczucia odpowiedzialności za wspólne dobro, jakim jest planeta Ziemia
  • wprowadzenie pojęć: sortowanie śmieci, wysypisko, śmieciarka, poznanie zasad dotyczących segregacji śmieci: kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać, kształtowanie praktycznej umiejętności segregowania śmieci, rozwijanie postawy proekologicznej
  • nabycie wiedzy o odnawialnych źródłach energii, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych
  • poznanie sposobów oszczędzania wody, kształtowanie poczucia rytmu i formy, ćwiczenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia rytmu i świadomości ciała, utrwalanie znajomości piosenki, kształtowanie nawyku oszczędzania wody i postawy proekologicznej
  • wprowadzenie pojęcia recykling, rozwijanie wrażliwości dotykowej i węchowej, rozwijanie wyobraźni

 

Tydzień III. Na wiosennej łące

  • poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów, poszerzenie wiedzy na temat pomagania owadom, wykonywanie prac plastycznych niestandardowymi technikami, rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji, wdrażanie do uważnego słuchania, uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody
  • zapoznanie z wyglądem i nazwami mieszkańców łąki, doskonalenie umiejętności analizy sylabowej, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz odpowiadania na pytania, uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody, rozbudzanie wyobraźni
  • poznanie nazw i sposobu użycia przyrządów służących do mierzenia, kształtowanie umiejętności określania odległości za pomocą określeń bliżej, dalej, ćwiczenie prawidłowego posługiwania się pojęciami wysoko, nisko, doskonalenie motoryki małej
  • zdobywanie wiadomości na temat życia pszczół, rozwijanie umiejętności muzycznych, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie sprawności fizycznej
  • utrwalenie wiedzy na temat mieszkańców łąki, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, kształtowanie umiejętności starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych

 

Tydzień IV. Kto nam pomoże?

  • poznawanie zadań służb ratunkowych, kształtowanie umiejętności odpowiadania na pytania, zapoznanie się z hasłem ewakuacja i omówienie zasad zachowania się podczas ewakuacji, budowanie zaufania do innych, doskonalenie współdziałania w grupie
  • poznanie specyfiki pracy policji, doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat
  • poszerzenie i utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka, kształtowanie umiejętności układania i kontynuowania rytmów, rozwijanie twórczej ekspresji ruchowej, plastycznej
  • nauka rozpoznawania sytuacji, w których wzywa się pogotowie, ćwiczenie umiejętności wzywania pomocy
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania typu faktur, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, utrwalanie znajomości numerów alarmowych i sytuacji, w których ich użycie jest niezbędne, poszerzenie wiedzy na temat służb ratunkowych, kształtowanie poczucia przynależności do grupy

 

Dzień otwarty dla rodziców:

Poniedziałek                       8.04.2024r. w godz. 15.00-16.00

 

Konsultacje z nauczycielem grupy Marzeną Kubacką:

 

Czwartek                              04.04.2024r. w godz. 7.30 – 8.00

Poniedziałek                        15.04.2024r. w godz. 7.00 – 7.30

Czwartek                              18.04.2024r. w godz. 7.30 –  8.00

Poniedziałek                        22.03.2024r. w godz. 7.00 – 7.30

Czwartek                              25.03.2024r. w godz. 7.30 – 8.00

Poniedziałek                        29.04.2024r. w godz. 7.00 – 7.30

 

 

 

Konsultacje odbywają się po wcześniejszym umówieniu się z nauczycielem.

To Top Skip to content