Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze

Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze na miesiąc marzec 2024 r.

w grupie Biedronki

 

  1. Mali odkrywcy

– Wprowadzenie pojęcia dociekliwość rozumianego jako dowiedzenia się i zrozumienia jak najwięcej.

– Rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi i formułowania pytań.

– Poznanie liter p,P, samodzielne odczytywanie krótkich wyrazów.

– Wprowadzenie pojęcia astronauta..

– Kształtowanie umiejętności rozwiązywania i tworzenia zadań tekstowych.

– Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji.

– Poznanie nazw planet wchodzących w skład Układu Słonecznego.

 

  1. Tajemnice świata

– Rozwijanie słownika dziecka o dawne pojęcia: kleks, kajet, łokieć jako jednostka miary.

– Rozwijanie sprawności grafomotorycznej i graficznej.

– Poznanie liter w,W, rozwijanie umiejętności czytania.

– Uświadomienie znaczenia wody dla życia i funkcjonowania ludzi, kształtowanie świadomości ekologicznej.

– Rozwijanie myślenia operacyjnego poprzez ustawianie w kolejności i numerowanie przedmiotów.

– Wprowadzenie pojęcia sieć internetowa, kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z zasobów internetowych, uświadamianie niebezpieczeństw wiążących się z internetem.

– Wprowadzenie pojęć: wynalazca, wynalazek.

– Kształtowanie umiejętności planowania pracy.

 

  1. Nadchodzi wiosna

– Wprowadzenie pojęcia duma z pracy rozumianego jako poczucie wartości wykonanej lub wykonywanej pracy.

– Poznanie liter c, C. Kształtowanie sprawności manualnej.

– Uświadomienie znaczenia prawidłowego odżywiania dla zdrowia.

– Wprowadzenie cyfry 8, doskonalenie umiejętności dokładnego przeliczania.

– Uświadamianie znaczenia ptaków dla człowieka.

– Rozwijanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence „Drzewo mieszkanie”.

– Dostrzeganie zmian zachodzących w najbliższym środowisku.

 

  1. Święta, święta biją dzwony

– Poznanie pojęcia tradycja rozumianego jako przekazywanie obyczajów,poglądów, wierzeń, sposobów myślenia i zachowania, norm postępowania itp. z pokolenia na pokolenie..

– Poznanie zwyczajów ludowych związanych z Wielkanocą.

– Wprowadzenie owalu, rozpoznawanie i nazywanie nazwy kształtu, rozwijanie intuicji geometrycznej.

– „Dekoracje wielkanocne” – zabawy plastyczne z wykorzystaniem znajomych technik.

– Pamięciowe opanowanie tekstu piosenki „Święta Wielkanocne”.

– Uświadomienie znaczenia symboli wielkanocnych, czerpanie radości z przygotowań do świąt.

– Zapoznanie ze sposobem wykonania kartki świątecznej, kształtowanie umiejętności redagowania życzeń.

 

  1. Wielkanoc

– Wprowadzenie pojęcia palma, poznanie tradycji święcenia palm wielkanocnych.

– Wprowadzenie pojęcia: pisanki, kraszanki.

– Kształtowanie umiejętności tworzenia fabuły opowiadania.

– Rozwijanie sprawności w dodawaniu i odejmowaniu.

– Uświadomienie symboliki koszyka wielkanocnego i jego roli w tradycji.

– Wprowadzenie pojęć określających cechy: lukrowana, kajmakowy, faszerowane. Poszerzanie słownika dzieci.

– Zapoznanie z tradycją śmingusa – dyngusa.

Planowane działania:

07.03 – Warsztaty w Piekarni Putka

14.03 – Dzień otwarty (rozmowy indywidualne) godz. 17.30

14.03. – Dzień matematyki.

18.03. – Dzień recyklingu.

20.03. – Warsztaty Labolo: „Mały ekolog”

21.03. – Pierwszy Dzień Wiosny

22.03. – „Zmysł Dotyku” warsztaty edukacyjne z ekologiem

26.03. –  Zajęcia otwarte (wielkanocne zabawy z rodzicami) godz. 16.00

To Top Skip to content