Czego nauczyliśmy się w marcu

Wiem.. muszę poćwiczyć.

W marcu w grupie IV  rozmawialiśmy o wiedzy, wytrwałości i radości. Główne tematy dotyczyły kosmosu, świata techniki, oznak zbliżającej się wiosny, a także przygotowań do Świąt Wielkanocnych

Na zajęciach dzieci poznały:

  • pojęcia związane z kosmosem- planety, gwiazdy, Słońce itp.
  • najważniejsze dla ludzkości wynalazki tj. samochód, żarówka, komputer, prąd; rozwijały słownik czynny
  • kształtowały kompetencje cyfrowe;
  • nabywały umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie 7 i 8
  • kształtowały wartość, jaką jest wytrwałość w dążeniu do celu
  • operowały pojęciami: cebule jadalne i ozdobne, założyły wiosenny kącik przyrody, uprawę rzeżuchy i owsa
  • poznały zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną i nazywały je, przewidywały następstwa związane z pogodą i wiosną w przyrodzie;
  • rozwijały logiczne myślenie;
  • rozwijały słownik czynny- nazwy  zwierząt gospodarskich, czytały globalne wyrazy związane ze zwierzętami;
  • wyrażały radość z uczestnictwa w zabawach plastycznych;
  • wyrażały radość  z możliwości zaprezentowania swojej wiedzy nt. wybranego wynalazku;
  • kształtowały wartość związaną z wyrażaniem i przeżywaniem radości;
  • operowały pojęciami związanymi z Wielkanocą;
  • kształtowały koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową;
  • rozwijały małą motorykę;

 

Co warto poćwiczyć:

  1. sprawność manualną poprzez ćwiczenia w kolorowaniu, rysowaniu lub wycinaniu;
  2. warto zwrócić uwagę na prawidłową postawę przy jedzeniu- prawidłowe trzymanie łyżki w dłoni, czystość przy talerzu, sprawne posługiwanie się sztućcami;
  3. samodzielne ubieranie i rozbieranie;
  4. zachęcić dzieci do zabaw stolikowych tj. gier planszowych, układanek;
  5. doskonalić dokładność wykonywanej pracy grafomotorycznej;
  6. ćwiczyć działania matematyczne- dokładanie i odkładnie do 8, czyli rozwijanie umiejętności przeliczania

Jak uczyć wiedzy i wytrwałości:

Pomaganie dzieciom w zdobywaniu wiedzy jest jednym z zadań przedszkola. Rodzice powinni wspierać swoje dziecko w dążeniu do poznawania świata. Dla dzieci najlepszym sposobem przyswajania wiedzy jest doświadczanie wielozmysłowe. Można zachęcić dziecko do udziału w ciekawych warsztatach, spotkaniach, ale również poprzez czytanie książeczek.

Aby kształtować w dzieciach wytrwałość można dawać do wykonania zadania, które wymagają koncentracji, wielu prób lub wykonania kilku czynności przed osiągnięciem celu; zachęcać do wysiłku dzieci, którym dane zadanie sprawia trudność. Ważne jest, by docenić dziecko, za to że się stara, bez względu na efekty i zaznaczyć, że dzięki wytrwałości następnym razem wynik na pewno będzie lepszy.

To Top Skip to content