Drodzy Rodzice!
W tym miesiącu…
- rozmawialiśmy o budzeniu się przyrody do życia po zimie, poznaliśmy niektóre oznaki wiosennej pogody oraz znaczenie zwrotów: ubierać się na cebulkę i w marcu jak w garncu
- wiemy, jak ważne jest, aby dostosować strój do pogody, potrafimy przyporządkować ubrania do pór roku
- szukaliśmy oznak wiosny na przedszkolnym placu zabaw
- wymienialiśmy nazwy charakterystycznych dla tej pory roku zjawisk atmosferycznych
- wymyślaliśmy rymy do podanych wyrazów
- rozmawialiśmy o wiosennym ogrodzie, poznaliśmy etapy prac wykonywanych o tej porze roku
- utrwaliliśmy wygląd i przeznaczenie sprzętów ogrodniczych, np. motyki, sekatora, łopaty, grabi, taczki i konewki
- poszerzyliśmy ogrodowe słownictwo: wiemy, że cebula to warzywo, a rośliny wyrastają z cebulek, a także o tym, że kwiaty cebulowe sadzimy, a nasiona siejemy
- poznaliśmy wygląd pierwszych wiosennych kwiatów: tulipanów, żonkili, przebiśniegów, hiacyntów i krokusów
- wypatrywaliśmy ptaków budujących gniazda na drzewach obok przedszkola – kolejnej oznaki wiosny
- rozmawialiśmy o tradycjach wielkanocnych: malowanie jajek, przygotowywanie świątecznego koszyczka, uroczyste śniadanie i oczywiście śmigus-dyngus
- poznaliśmy symbole Wielkiejnocy: pisanki, zajączki, kurczaczki, baranka, bazie, bukszpan, palmę i mazurka
- wymienialiśmy nazwy wielkanocnych potraw i wiemy, co należy włożyć do świątecznego koszyczka
- poszerzaliśmy naszą wiedzę na temat pracy rolnika i działania wiejskiego gospodarstwa
- podawaliśmy nazwy zwierząt z wiejskiego podwórka i pomieszczeń, w których mieszkają, a także określenia młodych zwierząt hodowlanych
- poznaliśmy ptasie rodziny mieszkające w kurniku, opisywaliśmy wygląd kury i koguta
- rozwiązywaliśmy zagadki o wiejskich zwierzętach i naśladowaliśmy wydawane przez nie odgłosy
- poznane słowa dzieliliśmy na sylaby, a wiedzę o wyglądzie zwierząt wykorzystaliśmy podczas ćwiczeń klasyfikacyjnych
„Pobawmy się razem” – nasze propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:
- „Coraz cieplej”. Wybierzmy się na wiosenny spacer w poszukiwaniu oznak budzącej się do życia przyrody.
- „W marcu jak w garncu”. Stwórzmy domowy kalendarz pogodowy.
- „Wiosenne dźwięki”. Posłuchajmy utworu „Cztery pory roku – Wiosna” A. Vivaldiego i spróbujmy do niego zatańczyć.
- „Co z tego wyrośnie?”. Posadźmy cebulę na szczypiorek w doniczce na parapecie.
- „Dokończ słowo”. Dopowiadanie słowa do końca po usłyszeniu pierwszej sylaby (ko‑newka, ło‑pata).
- „Malujemy wiosnę”. Zabawy plastyczne z farbami akwarelowymi.
- „Zagadki z wiejskiego podwórka”. Wymyślanie zagadek dotyczących zwierząt hodowlanych.