Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec 2024r. grupa IV „Wiewiórki”
- Mali odkrywcy
- Tajemnice świata
- Nadchodzi wiosna
- Wiosna tuż-tuż
- wprowadzenie pojęć : wiedza, wytrwałość;
- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
- nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
- poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
- kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8; operowanie liczebnikami porządkowymi;
- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
- zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
- rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
- kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
Planowane wydarzenia w grupie :
- Konkurs grupowy wewnętrzny „Palemka Wielkanocna” 1-11.03. Rozstrzygnięcie 14.03.24r. Dla chętnych możliwość, aby Palemka wzięła udział w drugim konkursie orgaznizowanym przez Parafię Wniebowstąpienia Pańskiego
- 08.03.Dzień Kobiet
- 12.03. Dzień Matematyki- zabawy matematyczne
- 14.03 Dzień motyla
- 21.03. Teatr Pallladium Balet „Jezioro Łabędzie”
- 21.03- Pierwszy Dzień Wiosny w Klubie Seniora – „Powitanie wiosny” – korowód z proekologicznymi hasłami przygotowanymi przez każdą grupę.
- 22.03 Dzień wody
- Zajęcia otwarte dla rodziców „Wielkanoc” – 27.03.2024r g.16.30
- 27.03. Dzień Żaby – Warsztaty organizowane przez Bibliotekę ul. Koński Jar ( zamiast 14.03 – przeniesione).
Programy, innowacje:
- Innowacja własna „Ćwiczymy razem z Weroniką”
- OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „BAJKI-POMAGAJKI”
- Bajka terapeutyczna- lęk przed gryzoniami
- Udział w akcji zdrowo i sportowo
- Konspekt zajęć sportowych pt. „Zoo”
- Udział w Projekcie Ogólnopolskim :kalendarz Dni Nietypowych”
- Dzień Motyla
- Dzień Żaby
- Udział w Ogólnopolskim Projekcie „ Klasa w Terenie”
- Spacer w okolicy przedszkola w celu poszukiwania wiosny
Godzina dostępności :
Pani Beata | Pani Agnieszka |
04.03. godz.17.00-18.00
14.03. godz. 10.30-11.00 21.03. godz. 10.30-11.00 25.03. godz. 17.00-18.00 27.03. godz. 17.00-17.30 28.03. godz. 10.30-11.00 |
Dzień Otwarty 27.03.24r
Godz. 17.30 – 18.30 Obowiązują zapisy Godziny dostępności: 5.03. – 10.30-11.00 6.03. – 17.30-18.00 12.03. – 10.30 -11.00 13.03. – 17.30 -18.00 26.03. – 10.30 -11.00 27.03. – 17.30 -18.00 |