Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na luty 2024r. dla gr. IV „Wiewiórki”
Tydzień I. Siły przyrody
- kształtowanie poczucia szacunku wobec sił przyrody; poznanie odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii; wdrażanie do dbania o środowisko naturalne; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych; wyrażanie radości z uczestniczenia w różnych formach muzyczno-tanecznych; rozwijanie pamięci słuchowej
- poznanie nowego pojęcia globus; rozwijanie słuchu fonemowego; czytanie globalne, wyróżnianie głosek w wyrazie i przeliczanie ich; ćwiczenia grafomotoryczne; rozwijanie percepcji słuchowo-wzrokowo-ruchowej; ćwiczenia motoryki małej obu rąk w zakresie kreślenia linii falistych; wyrażanie radości z uczestniczenia w różnych formach muzyczno-tanecznych; wyrażanie radości z wykonywania i tworzenia dzieł plastycznych
- uwrażliwienie na piękno przyrody; operowanie pojęciami skały, minerały, rozwijanie słownika czynnego; poznanie nowych wiadomości dotyczących soli (miejsca jej wydobywania w Polsce, sposoby jej produkcji na świecie); przygotowanie do dodawania – rozwijanie prawidłowego liczenia w sytuacjach życiowych; poznanie zawodu jubilera
- wyrażanie radości z uczestniczenia w różnych formach muzyczno-tanecznych; rozwijanie słownika czynnego dzieci; rozwijanie percepcji wzrokowej, odszukiwanie właściwych i niewłaściwych zachowań; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych; poznawanie świata różnymi zmysłami
- zachęcanie do obserwacji i wyciągania wniosków; rozwijanie słownika czynnego; zachęcanie do integracji w grupie; wykonywanie zadań zgodnie z instrukcją; rozwijanie analizy i syntezy słuchowej; uwrażliwienie na zmianę tempa w trakcie zabaw tanecznych
Tydzień II. Cztery żywioły
- kształtowanie poczucia szacunku do sił przyrody; rozwijanie słownika czynnego; wyrażanie radości z uczestnictwa w różnych formach muzyczno-tanecznych; dobieranie zjawiska przyrodniczego do właściwego żywiołu, czytanie globalne; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych
- rozwijanie słownika czynnego; poznawanie świata poprzez doświadczenia i eksperymenty; wyrażanie radości z uczestnictwa w różnych formach plastycznych; rozróżnianie głosek s, z w nagłosie; ćwiczenia grafomotoryczne
- rozwijanie słownika czynnego; rozwijanie umiejętności przewidywania następstw; poznawanie świata poprzez doświadczenia i eksperymenty; rozwijanie pojęć ciężki – lekki; poznawanie świata wieloma zmysłami
- kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych; ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej; wyrażanie radości z uczestnictwa w różnych formach muzyczno-tanecznych; rozwijanie słownika czynnego, poznanie charakteru pracy strażaka
- poznawanie świata poprzez doświadczenia i eksperymenty; wyrażanie radości z uczestnictwa w różnych formach muzyczno-tanecznych; wyrażanie radości z uczestnictwa w różnych formach plastycznych
Tydzień III Wielka wyprawa
- rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności wspinania się; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-tanecznych; rozwijanie logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie 6
- poznawanie różnych sposobów podróżowania, nazywanie ich; czytanie globalne wyrazu rower, ćwiczenia w analizie i syntezie słuchowej; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych; rozwijanie logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie 7; poszerzenie słownika czynnego
- poznawanie różnych sposobów podróżowania, nazywanie ich; poszerzenie słownika czynnego; rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń; rozwijanie logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie 7; ćwiczenie orientacji na kartce; posługiwanie się liczebnikami porządkowymi
- kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności wspinania się; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno-tanecznych; rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego; przewidywanie następstw wydarzeń; poszerzanie słownika czynnego
- poznawanie różnych sposobów podróżowania – nazywanie ich, rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych, poszerzanie słownika czynnego; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno- -tanecznych
Tydzień IV Nasze podróże
- rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń; kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności wspinania się; kształtowanie umiejętności kodowania i dekodowania; rozwijanie logicznego myślenia; nabywanie umiejętności zakładania hodowli kwiatowych, poznanie wyglądu i nazw niektórych roślin egzotycznych
- rozwijanie słownika czynnego i rozwijanie logicznego myślenia; rozwijanie słuchu fonemowego, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania; wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych
- rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń; wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach ruchowych; ćwiczenia w przeliczaniu, odwzorowywanie liczby elementów za pomocą symboli; ćwiczenia percepcji wzrokowej; rozwijanie słownika czynnego i rozwijanie logicznego myślenia
- kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie umiejętności wspinania się; wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach muzyczno-ruchowych; rozwijanie słuchu fonemowego
- zachęcanie do zdobywania nowej wiedzy i umiejętności; rozwijanie logicznego myślenia; nabywanie umiejętności rozróżniania warunków pogodowych – wilgotności; rozwijanie słownika czynnego, wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach plastycznych
Planowane wydarzenia w grupie :
- 2.02.2024r. Dzień Niedźwiedzia
- 7.02.2024r. Zebranie grupowe
- 8.02.2024r. Tłusty czwartek
- 14.02. 2024r. Warsztaty przyrodnicze „Fascynujący świat mrówek”
- 15.02. 2024r. Dzień Kota – Projekt Bliżej Przedszkola „Bliżej pieska”
- 16.02.2024r. Kino „Dom Sztuki”
- 21.02. 2024r. Dzień „Języka Ojczystego”
- 29.02.2024r. Warsztaty podróżnicze „Przez Tybet i Himalaje”
Godzina dostępności :
Pani Beata | Pani Agnieszka |
07.02. godz. 17.30-19.30
19.02. godz. 17.00-18.00 26.02. godz. 17.00-18.00 |
1.02.24r – 10.30 -11:00
13.02.24r.-10.30-11.00 14.02.24r.-17.30-18.00 20.02.24r.-10.30-11.00 21.02.24r -17.00-18.00 27.02.24r. -10.30-11.00 28.02.24r.- 17.30-18.00 |