Czego nauczyliśmy się w styczniu

W miesiącu styczniu Biedronki nauczyły się:

 

– Poznały urządzenia techniczne wykorzystywane dawniej i dziś.

– Poznały historię powstania zegara.

– Zapoznały się z literami: z, Z, n,N, s,S, b,B.

samodzielne odczytywanie krótkich wyrazów.

– Pamięciowo opanowały dni tygodnia według kolejności występowania.

– Pamięciowo opanowały nazwy miesięcy, rozumieją zasady następstwa czasu.

– Kształtowały umiejętność posługiwania się zegarem, rozumienie przydatności zegarów w życiu codziennym.

– Poznały wygląd polskiej waluty, poznały znaczenie pojęć: moneta, bilon.

– Poznały nazwy sportów zimowych w których wykorzystywane są narty, sanki, łyżwy.

– Rozwijały umiejętność klasyfikowania figur geometrycznych według kilku cech.

– Śpiewały piosenkę „Sypie śnieżek”.

– Poznały zasady zdrowego stylu życia, kształtowały postawy prozdrowotnej.

– Kształtowały umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie z radości z samodzielnego odczytywania sylab oraz wyrazów.

– Doskonaliły umiejętności dokładnego przeliczania, dodawania i podejmowania.

– Zapoznały się z wyglądem i przeznaczeniem piramidy zdrowia.

– Poznały różne sposoby pomagania osobom starszym.

– Rozwijały sprawność fizyczną podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych.

– Przygotowały upominki dla babć i dziadków.

– Rozwijały kreatywność i postawę twórczą podczas wykonywania prac plastycznych.

– Doskonaliły umiejętność prezentowania publiczności programu artystycznego przygotowanego z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka.

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

– warto zorganizować wspólny spacer ulicami miasta, wyszukiwać miejsca, w których są zegary, a także prowadzić rozmowy o pomiarze i upływie czasu;

– dobrze jest odczytywać proste wyrazy w książkach, a także rozwiązywać łamigłówki, rebusy, krzyżówki;

– warto doskonalić umiejętności językowe: wyszukiwanie wyrazów na wskazaną głoskę, układanie wyrazów 3–5-literowych, utrwalać nazwy poznanych liter.

– warto poświęcić czas na oglądanie zawodów sportowych oraz rozmowę na temat przegranej/wygranej;

– warto włączać dzieci w przygotowywanie posiłków (np. robienie kanapek) i wykorzystać to jako okazję do rozmów o zdrowym odżywianiu się,

– rozwijać małą motorykę: wycinanie, malowanie, lepienie z plasteliny i modeliny.

To Top Skip to content