W miesiącu styczniu Biedronki nauczyły się:
– Poznały urządzenia techniczne wykorzystywane dawniej i dziś.
– Poznały historię powstania zegara.
– Zapoznały się z literami: z, Z, n,N, s,S, b,B.
samodzielne odczytywanie krótkich wyrazów.
– Pamięciowo opanowały dni tygodnia według kolejności występowania.
– Pamięciowo opanowały nazwy miesięcy, rozumieją zasady następstwa czasu.
– Kształtowały umiejętność posługiwania się zegarem, rozumienie przydatności zegarów w życiu codziennym.
– Poznały wygląd polskiej waluty, poznały znaczenie pojęć: moneta, bilon.
– Poznały nazwy sportów zimowych w których wykorzystywane są narty, sanki, łyżwy.
– Rozwijały umiejętność klasyfikowania figur geometrycznych według kilku cech.
– Śpiewały piosenkę „Sypie śnieżek”.
– Poznały zasady zdrowego stylu życia, kształtowały postawy prozdrowotnej.
– Kształtowały umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, czerpanie z radości z samodzielnego odczytywania sylab oraz wyrazów.
– Doskonaliły umiejętności dokładnego przeliczania, dodawania i podejmowania.
– Zapoznały się z wyglądem i przeznaczeniem piramidy zdrowia.
– Poznały różne sposoby pomagania osobom starszym.
– Rozwijały sprawność fizyczną podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych.
– Przygotowały upominki dla babć i dziadków.
– Rozwijały kreatywność i postawę twórczą podczas wykonywania prac plastycznych.
– Doskonaliły umiejętność prezentowania publiczności programu artystycznego przygotowanego z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka.
Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:
– warto zorganizować wspólny spacer ulicami miasta, wyszukiwać miejsca, w których są zegary, a także prowadzić rozmowy o pomiarze i upływie czasu;
– dobrze jest odczytywać proste wyrazy w książkach, a także rozwiązywać łamigłówki, rebusy, krzyżówki;
– warto doskonalić umiejętności językowe: wyszukiwanie wyrazów na wskazaną głoskę, układanie wyrazów 3–5-literowych, utrwalać nazwy poznanych liter.
– warto poświęcić czas na oglądanie zawodów sportowych oraz rozmowę na temat przegranej/wygranej;
– warto włączać dzieci w przygotowywanie posiłków (np. robienie kanapek) i wykorzystać to jako okazję do rozmów o zdrowym odżywianiu się,
– rozwijać małą motorykę: wycinanie, malowanie, lepienie z plasteliny i modeliny.