Czego nauczyliśmy się w styczniu

Drodzy Rodzice!

W tym miesiącu…

  • rozmawialiśmy o datach, zegarach i miesiącach, czyli o upływie czasu
  • utrwaliliśmy znajomość nazw pór roku i charakteryzujących je symboli (zdajemy sobie sprawę z cykliczności pór roku i miesięcy), powtórzyliśmy nazwy dni tygodnia
  • dowiedzieliśmy się na czym polega sportowa postawa
  • rozmawialiśmy o olimpijskich dyscyplinach sportowych, omówiliśmy zasady fair play, wymienialiśmy nazwy zimowych dyscyplin sportowych
  • podczas zabaw matematycznych posługiwaliśmy się pojęciem para
  • dowiedzieliśmy się, że kiedyś dzieci bawiły się innymi zabawkami i ubierały się inaczej niż dzisiaj, i o tym, że wszyscy dorośli byli kiedyś dziećmi
  • dzieliliśmy na sylaby poznane słowa
  • poznaliśmy tradycje i zwyczaje związane z obchodzeniem karnawału na całym świecie
  • ćwiczyliśmy rozpoznawanie kolorów i przeliczanie, a nawet rozwiązywaliśmy matematyczne zadania!
  • zdobyliśmy informacje na temat instrumentów muzycznych i zawodu dyrygenta, a także zapoznaliśmy się z dźwiękami wydawanymi przez różne instrumenty
  • rozwijaliśmy poczucie rytmu na wiele sposobów: w czasie zabawy polisensorycznej, zabawy ruchowej, zabawy matematycznej, a także wsłuchując się w bicie naszego serca

 

„Pobawmy się razem” – nasze propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:

  1. „Rytmy” – układanie najpierw 2-, a następnie 3-elementowych rytmów z dowolnych przedmiotów, np. klocków, guzików czy sztućców.
  2. „Siedem dni” – codzienne podawanie nazw dni tygodnia i miesięcy. Czytanie wierszy i opowiadań na ten temat, np. utworu „Tydzień” J. Brzechwy.
  3. „Na sankach”- Jak najczęściej spędzajmy z dzieckiem czas na zabawach na śniegu.
  4. „Slalomem na nartach”. Zabawy grafomotoryczne – rysowanie linii prostych i falistych.
  5. „Rodzinny album”. Oglądanie rodzinnych zdjęć wspólnie z babcią i dziadkiem.
  6. „Zabawy z babcią i dziadkiem”. Zapytajmy dziadków o zabawy z ich dzieciństwa i pobawmy się w nie wspólnie.
  7. „Przygotowania do balu”. Urządźmy domowy bal z wykorzystaniem karnawałowych dekoracji.
  1. „Śpiewanie dziecku piosenek. Być może niektórzy z Was się obruszą, że proponujemy rzeczy niewykonalne, ale to naprawdę ważne, aby często śpiewać dziecku i razem z dzieckiem. Niektórzy eksperci twierdzą, że korzyść ze słuchania przez dziecko śpiewu na żywo jest większa niż ta wynikająca ze słuchania nagrań muzycznych (nawet jeśli śpiewający nieco fałszuje). Może przy okazji odkryjecie w sobie dziecięcą radość płynącą ze śpiewu. Wybór repertuaru należy do Was. J

 

To Top Skip to content