Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawczemiesiąc Styczeń
Grupa : IV „Wiewiórki”

 

XVII Płynie czas

  • poznanie na podstawie wiersza, czym jest szacunek; rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych; nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka i szanowania odmienność;
  • poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc); rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; wdrażanie do przestrzegania rytmu dobowego;
  • poszerzanie wiadomości na temat zjawisk występujących rytmicznie w przyrodzie (dzień i noc); budowanie wiadomości na temat nocy; dostrzeganie rytmu dzień – noc; wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia;
  • poznanie poszczególnych etapów życia człowieka; rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic w wyglądzie osób w różnym wieku; rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki; rozwijanie sprawności fizycznej; rozwijanie empatii w stosunku do wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku;
  • poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności; przypomnienie techniki malowania farbami akwarelowymi; usystematyzowanie wiedzy związanej z porami roku; poszerzanie doświadczeń plastycznych; nauka właściwego gospodarowania wodą podczas malowania; zachęcanie do zgodnej współpracy.

XVIII Młodsi i starsi

  • poznanie wartości „szacunek” na podstawie przykładów; kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie pozytywnych cech charakteru; uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych;
  • poznanie bliskich członków rodzin dzieci (babć i dziadków); rozwijanie mowy komunikatywnej; rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie;
  • poznanie pojęcia „para”; rozwijanie umiejętności logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary; budowanie wiary we własne siły;
  • poznanie piosenki „Dziadku nasz kochany”; rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych; rozwijanie sprawności fizycznej; zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami;
  • poznanie zastosowania kalendarza; rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów, rozwijanie motoryki małej, poszerzanie doświadczeń plastycznych; zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci.

XIX Sport to zdrowie

  • poszerzanie wiadomości dzieci na temat zdrowia jako wartości; nabywanie umiejętności formułowania wniosków, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat; wdrażanie do dbania o własne zdrowie;
  • poznanie aktywnych sposobów spędzania czasu wolnego na śniegu; rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia; propagowanie zdrowego stylu życia;
  • poznanie różnych zabaw wykorzystujących śniegowe kule; rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni; doskonalenie umiejętności przeliczania; stwarzanie bezpiecznych warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych;
  • utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą (na podstawie piosenki); rozwijanie umiejętności wokalnych i słuchu muzycznego; rozwijanie sprawności fizycznej; zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu;
  • wzbogacanie doświadczeń plastycznych, poznanie niekonwencjonalnego sposobu wykorzystania płatków kosmetycznych; rozwijanie umiejętności planowania działań podczas wykonywania pracy plastycznej; rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej; kształtowanie pewności siebie.

XX Dbam o zdrowie

  • poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania; kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat; rozwijanie umiejętności logicznego myślenia; zachęcanie do dbania o własne zdrowie;
  • poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy; budowanie komunikatywnej wypowiedzi; rozwijanie koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej; uświadamianie dzieciom konieczności dbania o własne zdrowie;
  • poznanie sposobów na zachowanie dobrego stanu zdrowia; kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; uwrażliwienie na konieczność dbania o higienę osobistą;
  • poznanie składowych piramidy zdrowia; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat; nabywanie wiadomości związanych ze zdrowym stylem życia; rozwijanie motoryki małej; propagowanie zdrowego stylu życia.

Wydarzenia:

  • Kodowanie wg. Akademii Programowania „Uczymy dzieci programować”

„Trzy kubki…” zabawa kubkami plastikowymi

„Kolorowy rytm” zabawy kubeczkami plastikowymi

  • Projekt „Świat Plasteliny”

„Elastyczny taniec plasteliny”

„Badacz -gra dydaktyczna”

Lepimy z ciastoliny

„Lepimy wazonik dla Babci”

  • Innowacja własna autor A.Brzezińska „Ćwiczymy razem z Weroniką”
  • Program własny autor A.Brzezińska PROGRAM ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH „Plastuś”

„Dziadkowie”- wyklejanie z waty, papieru kolorowego na rolce od papieru wizerunku babci i dziadka

„Zimowy  świat” Rysowanie pastelami na papierze ściernym

„Siłami natury ” Rozdmuchiwanie plam z kolorowej farby przy pomocy słomki.

„Zimowe Drzewa” wyklejanie z serwetek zimowego krajobrazu

  • Projekt edukacyjny „W tekturowym świecie dobrze bawić się będziecie

„Piramida żywienia na szarym papierze”

„Na gazetach malujemy, bo przyrodę szanujemy – malowanie obrazów na czarno-białych gazetach”

„Zakładki zrobimy i dziadkom wręczymy – tworzenie zakładek z okazji Dnia Babci i Dziadka”

  • Realizacja programu „Więcej wiem, mniej choruję”- program profilaktyki chorób zakaźnych. 2x scenariusze

„Zarazki  jak się przenoszą” i „Jak się obronić przed zarazkami”

  • OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „BAJKI-POMAGAJKI”

Bajka terapeutyczna- STYCZEŃ – lęk przed czymś nowym, lęk przed dentystą

  • Udział w akcji zdrowo i sportowo- piramida zdrowia
  • Warsztaty stomatologiczne z fundacji Wiewiórka Julia 19.01.22 „Próchnica”
  • „Dzień Babci i Dziadka u Wiewiórek” proponowana data 23.01.
  • „Dzień rogalika”- lepienie z masy solnej rogalika 31.01.

 

Godziny dostępności Beata

02.01.  12.45-13.15/17.15-17.45

09.01. 12.45-13.15/17.15-17.45

16.01. 12.45-13.15/17.15-17.45

30.01. 12.45-13.15/17.15-17.45

Godziny dostępności Agnieszka

3,17,24 i 31.01.23 godz. 16.45-17.15

6,20,27.01.23 godz. 11:30-12.00

Dzień Otwarty 17.01.23

Godz. 16:45 – 17:45 , spotkanie co 15 min

To Top Skip to content