Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na grudzień2023r. dla gr. IV „Wiewiórki”

 

  1. NADCHODZI ZIMA
  2. CORAZ ZIMNIEJ
  3. ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA
  4. WESOŁYCH ŚWIĄT
  • wprowadzenie pojęć: troskliwość, współpraca;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

Planowane działania:

  • 6.12. Mikołajki w przedszkolu
  • 11.12. Warsztaty podróżnicze „Wioska Świętego Mikołaja”
  • 11.12. Przedstawienie świąteczne dla rodziców godz. 16.30
  • 14.12. Dzień Małpy
  • 20.12. Witamy Zimę
  • Dzień Osób Niepełnosprawnych
  • Innowacja własna „Ćwiczymy razem z Weroniką”
  • OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „BAJKI-POMAGAJKI” Bajka terapeutyczna- „Króliczek Mikuś” rozwiązywanie konfliktów”
  • Udział w akcji zdrowo i sportowo
  • Udział w Ogólnopolskim Projekcie „ Klasa w Terenie”
  • Ogólnopolski projekt czytelniczy „Wkręceni w czytanie – Tacy sami a różni”.
  • „Zabawy w Papierolandi ” wg. WSiP . Składanka papierowa „Bombka”

Godziny dostępności:

Pani Beata:

 

Pani Agnieszka
04.12. godz. 17.00-17.30

05.12. godz. 10.30-11.00

12.12. godz. 10.30-11.00

13.12. godz. 12.00-13.00

18.12.godz. 17.00-18.00

19.12.godz. 10.30-11.00

Dzień Otwarty 11.12.23 Godz. 17.30 – 18.30

04.12.23 – g. 16.30-17.00

07.12.23 – g. 10.30-11.00

18.12.23 – g. 16.30-17.00

21.12.23 – g. 10.30 -11.00

 

 

 

To Top Skip to content