Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na grudzień2023r. dla gr. IV „Wiewiórki”
- NADCHODZI ZIMA
- CORAZ ZIMNIEJ
- ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA
- WESOŁYCH ŚWIĄT
- wprowadzenie pojęć: troskliwość, współpraca;
- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
- nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
- poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
- kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5; operowanie liczebnikami porządkowymi;
- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
- rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
- kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
Planowane działania:
- 6.12. Mikołajki w przedszkolu
- 11.12. Warsztaty podróżnicze „Wioska Świętego Mikołaja”
- 11.12. Przedstawienie świąteczne dla rodziców godz. 16.30
- 14.12. Dzień Małpy
- 20.12. Witamy Zimę
- Dzień Osób Niepełnosprawnych
- Innowacja własna „Ćwiczymy razem z Weroniką”
- OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY „BAJKI-POMAGAJKI” Bajka terapeutyczna- „Króliczek Mikuś” rozwiązywanie konfliktów”
- Udział w akcji zdrowo i sportowo
- Udział w Ogólnopolskim Projekcie „ Klasa w Terenie”
- Ogólnopolski projekt czytelniczy „Wkręceni w czytanie – Tacy sami a różni”.
- „Zabawy w Papierolandi ” wg. WSiP . Składanka papierowa „Bombka”
Godziny dostępności:
Pani Beata:
|
Pani Agnieszka |
04.12. godz. 17.00-17.30
05.12. godz. 10.30-11.00 12.12. godz. 10.30-11.00 13.12. godz. 12.00-13.00 18.12.godz. 17.00-18.00 19.12.godz. 10.30-11.00 |
Dzień Otwarty 11.12.23 Godz. 17.30 – 18.30
04.12.23 – g. 16.30-17.00 07.12.23 – g. 10.30-11.00 18.12.23 – g. 16.30-17.00 21.12.23 – g. 10.30 -11.00 |