Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze

Grupa VIII – „Żabki”

Drużyna marzeń. Czterolatek. Miesięczny plan pracy – STYCZEŃ

 

Tydzień I. Nadchodzi nowy rok

· poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie tężyzny fizycznej, poszerzenie słownictwa obcojęzycznego, zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym

· poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy, dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, poszerzenie słownictwa obcojęzycznego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat własnych upodobań i wyrażania własnego zdania

· utrwalenie znajomości nazw dni tygodnia, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie kreatywności, doskonalenie umiejętności liczenia, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie umiejętności słuchania, rozbudzanie ciekawości poznawczej

· zapoznanie z cyklicznością pór roku i nazwami miesięcy, umuzykalnianie dzieci, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie

· poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności, poszerzanie doświadczeń plastycznych, utrwalenie wiadomości związanych z czasem i jego przemijaniem, zdobywanie nowych wiadomości za pomocą poznania wielozmysłowego, zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw dowolnych

 

Tydzień II. Sporty zimowe

· poznanie zasad sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i podawania ich nazw, rozwijanie tężyzny fizycznej, poszerzenie słownictwa obcojęzycznego, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw

· utrwalanie znajomości zasad bezpiecznego zjeżdżania z górki na sankach, doskonalenie aparatu mowy, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na sankach

· poznanie łyżwiarstwa figurowego jako dyscypliny sportowej, wdrażanie do słuchania utworów literackich, doskonalenie umiejętności liczenia, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, ćwiczenie pamięci, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie

· różnicowanie sposobów poruszania się, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej i przestrzennej, uwrażliwienie na dotyk, poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej, kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie, współpraca w parach

· poznanie nazw olimpijskich dyscyplin sportowych, poszerzanie doświadczeń plastycznych, utrwalenie wiadomości związanych ze sportami zimowymi, rozwijanie zmysłu dotyku, zachęcanie do dzielenia się przyborami podczas wykonywania pracy plastycznej

 

Tydzień III. Dzień Babci i Dzień Dziadka

· poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie pozytywnych cech charakteru, rozwijanie tężyzny fizycznej, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych

· poszerzanie słownictwa obcojęzycznego, utrwalanie znajomości nazw członków rodziny i poznawanie relacji ich łączących, rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne i narządów artykulacyjnych, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie koncentracji na słowie czytanym, poszerzenie słownictwa obcojęzycznego, ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków

· wskazywanie cech charakteryzujących dzieci i osoby starsze, utrwalanie znajomości nazw członków rodziny, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, doskonalenie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, zachęcanie do udziału w eksperymentach, wzmacnianie więzi rodzinnych, wskazywanie na wagę wzajemnego pomagania sobie w rodzinie

· poznanie nowej piosenki, umuzykalnianie, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach muzycznych i językowych

· utrwalenie wiadomości na temat relacji z babciami i dziadkami, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich upodobań i emocji, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie zmysłu dotyku

 

 

 

Tydzień IV. Karnawał

· poznanie znaczenia słowa karnawał, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, rozwijanie empatii, uwrażliwianie na potrzeby drugiego człowieka

· poszerzanie słownictwa obcojęzycznego, poznanie znaczenia słów: przebranie, ubranie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie twórczego myślenia, wdrażanie do zachowywania ciszy podczas wykonywania wszelkich ćwiczeń i zadań

· utrwalanie znajomości nazw kolorów, wzbogacanie słownictwa (konfetti, serpentyna), doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 0–6, rozwijanie logicznego myślenia, wprowadzenie pojęcia zero, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie sprawności manualnej, wzmacnianie wiary we własne możliwości

· rozwijanie umiejętności wokalnych i pamięci muzycznej, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

· utrwalenie wiadomości dotyczących karnawału, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozbudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie zmysłów, zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z rekwizytem

 

Tydzień V. Wszystko jest muzyką

· poznanie źródeł pochodzenia różnych dźwięków, rozwijanie percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości na dźwięki i muzykę, utrwalenie zasad komunikacji, budowanie postawy zaufania wobec innych ludzi

· wyjaśnienie i utrwalenie znajomości pojęć dyrygent, orkiestra, batuta, poznanie i utrwalenie znajomości nazw instrumentów, kształtowanie umiejętności swobodnego wypowiadania się, rozwijanie umiejętności pracy z tekstem, uświadomienie wartości wynikających z obcowania z muzyką klasyczną, uczestnictwem w koncertach

· doskonalenie umiejętności układania i kontynuowania rytmów, kształtowanie umiejętności deszyfrowania kodów, rozwijanie wrażliwości dotykowej, wdrażanie do zgodnej współpracy w parach

· poznawanie nowej piosenki, utrwalanie znajomości nazw emocji, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji związanych z muzyką, rozwijanie kreatywności podczas tworzenia prac plastycznych inspirowanych muzyką, rozwijanie szacunku do odrębnego sposobu przeżywania emocji przez poszczególne osoby

· utrwalenie wiedzy na temat muzyki wokół nas, aktywne uczestniczenie w eksperymentach i zabawach badawczych, ćwiczenie umiejętności wyciągania i

formułowania wniosków, rozwijanie zdolności plastyczno-technicznych, zachęcanie do podejmowania samodzielnych działań i wyrażania ekspresji artystycznej

 

 

 

Dzień otwarty dla rodziców:

Poniedziałek 15.01.2023r. godz. 15.00-16.00

 

Konsultacje z nauczycielem grupy Marzeną Kubacką:

 

Czwartek 04.01.2024r. w godz. 7.30 – 8.00

Poniedziałek 08.01.2024r. w godz. 7.00 – 7.30

Czwartek 11.01.2024r. w godz. 7.30 – 8.00

Poniedziałek 22.01.2024r. w godz. 7.00 – 7.30

Czwartek 25.01.2024r. w godz. 7.30 – 8.00

Poniedziałek 29.01.2024r. w godz. 7.00 – 7.30

 

Konsultacje odbywają się po wcześniejszym umówieniu się z nauczycielem.

To Top Skip to content