Czego nauczyliśmy się w listopadzie

W miesiącu listopadzie Biedronki nauczyły się:

 

  1. Nasze domy i ulice

– Dzieci wzbogaciły słownik o wyrażenia: ojczyzna, mała ojczyzna.

– Wiedzą kto to jest patriota, znają znaczenie tego słowa.

– Znają literę d,D. Doskonały analizy i syntezę głoskową.

– Doskonaliły umiejętność przeliczania i dodawania z wykorzystaniem konkretów.

– Znają taniec kaszubski „Szewc”.

 

  1. Mój do Polska

– Znają historię powstania państwa polskiego na podstawie legendy „O Lechu i orle białym”.

– Znają symbole narodowe, wiedzą jak okazywać szacunek do państwa.

– Wiedzą jaką przyjąć postawę podczas śpiewania hymnu.

– Kształtowały umiejętność przeliczania oraz porównywania liczebności zbiorów.

– Znają historię Narodowego Święta Niepodległości,

– Uczestniczyły w uroczystości obchodów Dnia Niepodległości w OPS.

 

  1. Moje hobby

– Zapoznały się z pojęciem: wyobraźnia.

– Poznały litery e, E, kształtowały umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej.

– Zapoznały się z cyfrą 3, doskonaliły umiejętność przeliczania.

– Śpiewały piosenkę „Nam jesień niestraszna”.

– Wykonały pracę plastyczną techniką „Mokre ne mokrym”.

 

  1. Ulubione zajęcia

– Rozwijały swoją wyobraźnię i umiejętność wypowiadania się na określony temat.

– Poznały pojęcia: zdanie prawdziwe, zdanie fałszywe – kształtowały umiejętność odróżniania zdań fałszywych od prawdziwych.

– Poznały litery u,U, rozwijały umiejętność układania zdań z określonym wyrażeniem.

– Doskonalenie umiejętności badania i porównywania liczebności zbiorów.

– Poznały znak matematyczny =, rozwijały umiejętność odczytywania działań matematycznych.

 

  1. Projekt – Anglia

– Poznały hymn, historię i kulturę Anglii.

– Wykorzystując farby wykonały pracę plastyczną: flagę Zjednoczonego Królestwa.

– Piły angielską herbatkę oraz przygotowały deser.

– Poznały zasady i techniki gry w badmintona.

– Oglądały bajki oraz słuchały literury angielskiej min. „Kubuś Puchatek”, „Miś Paddington”, „101 dalmatyńczyków”

– Utrwaliły zwroty anglojęzyczne.

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

– spacerować po rodzinnej miejscowości – oglądać ważne miejsca, poznawać historię;

– urządzać zabawy z mapą – zaznaczać ważne miejsca (np. miejscowości, w których mieszkają członkowie rodziny);

– bawić się w przeliczanie: dokładanie, odkładanie, liczenie, porównywanie liczebności;

– czytać książki, rozmawiać na temat ich treści, opowiadać ją własnymi słowami, szukać morału;

– pozwolić dziecku na rozwijanie zainteresowań, hobby: kolekcjonowanie czegoś, gromadzenie, wymianę z rówieśnikami;

– wspólnie spędzać czas wolny, np. grać w planszówki.

To Top Skip to content