W miesiącu listopadzie Biedronki nauczyły się:
- Nasze domy i ulice
– Dzieci wzbogaciły słownik o wyrażenia: ojczyzna, mała ojczyzna.
– Wiedzą kto to jest patriota, znają znaczenie tego słowa.
– Znają literę d,D. Doskonały analizy i syntezę głoskową.
– Doskonaliły umiejętność przeliczania i dodawania z wykorzystaniem konkretów.
– Znają taniec kaszubski „Szewc”.
- Mój do Polska
– Znają historię powstania państwa polskiego na podstawie legendy „O Lechu i orle białym”.
– Znają symbole narodowe, wiedzą jak okazywać szacunek do państwa.
– Wiedzą jaką przyjąć postawę podczas śpiewania hymnu.
– Kształtowały umiejętność przeliczania oraz porównywania liczebności zbiorów.
– Znają historię Narodowego Święta Niepodległości,
– Uczestniczyły w uroczystości obchodów Dnia Niepodległości w OPS.
- Moje hobby
– Zapoznały się z pojęciem: wyobraźnia.
– Poznały litery e, E, kształtowały umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej.
– Zapoznały się z cyfrą 3, doskonaliły umiejętność przeliczania.
– Śpiewały piosenkę „Nam jesień niestraszna”.
– Wykonały pracę plastyczną techniką „Mokre ne mokrym”.
- Ulubione zajęcia
– Rozwijały swoją wyobraźnię i umiejętność wypowiadania się na określony temat.
– Poznały pojęcia: zdanie prawdziwe, zdanie fałszywe – kształtowały umiejętność odróżniania zdań fałszywych od prawdziwych.
– Poznały litery u,U, rozwijały umiejętność układania zdań z określonym wyrażeniem.
– Doskonalenie umiejętności badania i porównywania liczebności zbiorów.
– Poznały znak matematyczny =, rozwijały umiejętność odczytywania działań matematycznych.
- Projekt – Anglia
– Poznały hymn, historię i kulturę Anglii.
– Wykorzystując farby wykonały pracę plastyczną: flagę Zjednoczonego Królestwa.
– Piły angielską herbatkę oraz przygotowały deser.
– Poznały zasady i techniki gry w badmintona.
– Oglądały bajki oraz słuchały literury angielskiej min. „Kubuś Puchatek”, „Miś Paddington”, „101 dalmatyńczyków”
– Utrwaliły zwroty anglojęzyczne.
Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:
– spacerować po rodzinnej miejscowości – oglądać ważne miejsca, poznawać historię;
– urządzać zabawy z mapą – zaznaczać ważne miejsca (np. miejscowości, w których mieszkają członkowie rodziny);
– bawić się w przeliczanie: dokładanie, odkładanie, liczenie, porównywanie liczebności;
– czytać książki, rozmawiać na temat ich treści, opowiadać ją własnymi słowami, szukać morału;
– pozwolić dziecku na rozwijanie zainteresowań, hobby: kolekcjonowanie czegoś, gromadzenie, wymianę z rówieśnikami;
– wspólnie spędzać czas wolny, np. grać w planszówki.