Drodzy Rodzice!
W tym miesiącu…
- rozmawialiśmy o deszczu, zimnie, jesiennej szarudze i ubraniu na niepogodę
- utrwaliliśmy znajomość nazw ubrań, a także wskazywały ubrania odpowiednie do poszczególnych pór roku
- poznaliśmy pojęcie troska i zastanawialiśmy się, jak można ją okazywać, w jaki sposób należy się o kogoś lub o coś troszczyć
- rozwijaliśmy umiejętności matematyczne – przeliczaliśmy elementy i układaliśmy je według wzoru, utrwaliliśmy umiejętność nazywania kierunków w przestrzeni (nad, pod, na, przed sobą )
- kształtowaliśmy postawy patriotyczne i rozmawialiśmy o tożsamości narodowej
- nauczyliśmy się rozróżniać miejski i wiejski krajobraz, poznaliśmy charakterystyczne cechy wyglądu miast i wsi
- utrwaliliśmy znajomość nazw i wygląd podstawowych figur geometrycznych
- poszerzaliśmy zasób słownictwa i doskonaliliśmy umiejętność wyrażania uczuć słowami (rozumiemy już znaczenie pojęć wyobraźnia i marzenie)
- utrwaliliśmy zasady ochrony przyrody – segregacji śmieci
- wiemy, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy
- znamy zasady zachowania się w lesie, wiemy, które zwierzęta możemy dokarmiać, a które zapadają w sen zimowy
- ćwiczyliśmy orientację przestrzenną, stosując pojęcia nad, pod, obok i na, a także przeliczaliśmy w zakresie 5
- doskonaliliśmy umiejętność słuchania ze zrozumieniem
- poznaliśmy zasady zdrowego odżywiania, a także zdrowe nawyki – aktywnego spędzanie wolnego czasu, spożywanie wartościowych posiłków
- przypomnieliśmy sobie nazwy części naszego ciała, poznaliśmy nazwy wszystkich 5 zmysłów
- zapoznaliśmy się z zawodem lekarza i stomatologa, którzy leczą nasze ciało
„Pobawmy się razem” – nasze propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:
- Sandały czy kalosze?”. Wskazywanie i podawanie nazw ubrań odpowiednich do pogody i pory roku. J
- „Szumi i pada”. Naśladowanie dźwięków wydawanych przez przyrodę: deszcz pada kap, kap, woda chlupie chlup, chlup, wiatr wieje fiu, fiu, a drzewa szumią szu, szu. Ćwiczymy swoje narządy artykulacyjne J.
- „Nasze wspólne opowieści”. Wymyślanie historii o fantastycznych przygodach w świecie wyobraźni.
- „Dźwięki i obrazy”. Wsłuchiwanie się w dźwięki otoczenia i podawanie ich nazw.
- „Ptaki zimą”. Obserwujcie ptaki przylatujące do karmnika i spróbujcie rozpoznać ich gatunek, a następnie wyszukać ciekawe informacje na ich temat w książkach lub Internecie.
- „Ruch to zdrowie”. Spędzajmy czas na rowerze, hulajnodze albo wrotkach – ruch przyda się każdemu!
- „Nasze ciało”. Utrwalajmy znajomość nazw części w czasie zabawy, wydając dziecku polecenia, np. „Dotknij brodą kolana!”, „Złącz kolana!”, „Poruszaj palcami u stóp”.
- „Nasze zmysły”. Przygotujmy dla dziecka zagadki smakowe, np. rozpoznawanie owoców.