Czego dowiedzieliśmy się w listopadzie

Drodzy Rodzice!

W tym miesiącu…

  • rozmawialiśmy o deszczu, zimnie, jesiennej szarudze i ubraniu na niepogodę
  • utrwaliliśmy znajomość nazw ubrań, a także wskazywały ubrania odpowiednie do poszczególnych pór roku
  • poznaliśmy pojęcie troska i zastanawialiśmy się, jak można ją okazywać, w jaki sposób należy się o kogoś lub o coś troszczyć
  • rozwijaliśmy umiejętności matematyczne – przeliczaliśmy elementy i układaliśmy je według wzoru, utrwaliliśmy umiejętność nazywania kierunków w przestrzeni (nad, pod, na, przed sobą )
  • kształtowaliśmy postawy patriotyczne i rozmawialiśmy o tożsamości narodowej
  • nauczyliśmy się rozróżniać miejski i wiejski krajobraz, poznaliśmy charakterystyczne cechy wyglądu miast i wsi
  • utrwaliliśmy znajomość nazw i wygląd podstawowych figur geometrycznych
  • poszerzaliśmy zasób słownictwa i doskonaliliśmy umiejętność wyrażania uczuć słowami (rozumiemy już znaczenie pojęć wyobraźnia i marzenie)
  • utrwaliliśmy zasady ochrony przyrody – segregacji śmieci
  • wiemy, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy
  • znamy zasady zachowania się w lesie, wiemy, które zwierzęta możemy dokarmiać, a które zapadają w sen zimowy
  • ćwiczyliśmy orientację przestrzenną, stosując pojęcia nad, pod, obok i na, a także przeliczaliśmy w zakresie 5
  • doskonaliliśmy umiejętność słuchania ze zrozumieniem
  • poznaliśmy zasady zdrowego odżywiania, a także zdrowe nawyki – aktywnego spędzanie wolnego czasu, spożywanie wartościowych posiłków
  • przypomnieliśmy sobie nazwy części naszego ciała, poznaliśmy nazwy wszystkich 5 zmysłów
  • zapoznaliśmy się z zawodem lekarza i stomatologa, którzy leczą nasze ciało

 

„Pobawmy się razem” – nasze propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:

  • Sandały czy kalosze?”. Wskazywanie i podawanie nazw ubrań odpowiednich do pogody i pory roku. J
  • „Szumi i pada”. Naśladowanie dźwięków wydawanych przez przyrodę: deszcz pada kap, kap, woda chlupie chlup, chlup, wiatr wieje fiu, fiu, a drzewa szumią szu, szu. Ćwiczymy swoje narządy artykulacyjne J.
  • „Nasze wspólne opowieści”. Wymyślanie historii o fantastycznych przygodach w świecie wyobraźni.
  • „Dźwięki i obrazy”. Wsłuchiwanie się w dźwięki otoczenia i podawanie ich nazw.
  • „Ptaki zimą”. Obserwujcie ptaki przylatujące do karmnika i spróbujcie rozpoznać ich gatunek, a następnie wyszukać ciekawe informacje na ich temat w książkach lub Internecie.
  • „Ruch to zdrowie”. Spędzajmy czas na rowerze, hulajnodze albo wrotkach – ruch przyda się każdemu!
  • „Nasze ciało”. Utrwalajmy znajomość nazw części w czasie zabawy, wydając dziecku polecenia, np. „Dotknij brodą kolana!”, „Złącz kolana!”, „Poruszaj palcami u stóp”.
  • „Nasze zmysły”. Przygotujmy dla dziecka zagadki smakowe, np. rozpoznawanie owoców.
To Top Skip to content