Czego nauczyliśmy się w październiku

Drodzy Rodzice!

W tym miesiącu…

  • poznaliśmy owoce dojrzewające jesienią, utrwalały znajomość ich nazw, poznaliśmy fakty dotyczące drzew owocowych
  • ćwiczyliśmy posługiwanie się pojęciami duży i mały, doskonaliliśmy umiejętność przeliczania i klasyfikowania, wyrabialiśmy spostrzegawczość, a także rozwijaliśmy umiejętność dzielenia słów na sylaby
  • braliśmy udział w zabawach ruchowych i muzyczno-ruchowych, ilustrowaliśmy piosenki ruchem, tańczyliśmy swobodnie do muzyki, wykonywaliśmy ćwiczenia gimnastyczne
  • dowiedzieliśmy się, jak należy się zachowywać, gdy spotkamy nieznane lub dziko żyjące zwierzę
  • poznawaliśmy jesienne warzywa i utrwalaliśmy wiadomości na ich temat
  • klasyfikowaliśmy warzywa według różnych cech, np. zastanawiały się, które rosną nad ziemią, a które pod ziemią, jaki mają kolor i kształt
  • doskonaliliśmy umiejętność logicznego myślenia i spostrzegawczość
  • usprawnialiśmy dłonie i palce, a także uczyliśmy się postępowania zgodnie z instrukcją
  • utrwalaliśmy wiadomości o lesie i parku, jesiennych skarbach, ptakach i zwierzętach
  • poznawaliśmy też nazwy ptaków i wskazywaliśmy ich charakterystyczne cechy
  • poznawaliśmy etapy produkcji pieczywa w ramach projektu badawczego „Od ziarenka do bochenka”

 

„Pobawmy się razem” – nasze propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:

  • „Sylabowe zagadki”. Zabawy w dzielenie na sylaby prostych wyrazów, mówienie sylabami, wyklaskiwanie sylab, przeliczanie itp.
  • „Co to za owoc?”. Rozpoznawanie owoców na różne sposoby – za pomocą zmysłu dotyku, smaku i węchu. Można połączyć takie zabawy z próbami poszerzenia jadłospisu dziecka o nowe potrawy, co ma duże znaczenie zwłaszcza w przypadku niejadków. J
  • „Co jest w naszej zupie?”. Rozpoznawanie i podawanie nazw warzyw wykorzystywanych do przygotowania potraw.
  • „Jesienne rytmy”. W tej zabawie nie chodzi o rytmy muzyczne, ale o powtarzalność wzorów i układów przedmiotów. To ważne, aby dziecko zauważało regularność ułożenia przedmiotów (kasztan, szyszka, kasztan, szyszka itd.) i potrafiło kontynuować rozpoczęty rytm. Stopień trudności rytmów, dostosowany do możliwości dziecka, powinien wzrastać; warto też zadawać dziecku pytanie: „Co powinno być następne?”. Rytmy można układać z przeróżnych elementów, np. zabawek lub przedmiotów codziennego użytku.
To Top Skip to content