Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

Tydzień V. Jesień w sadzie

  • poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią, zwyczajów życia jeży, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w sadownictwie, wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
  • poszerzenie wiedzy o owocach dojrzewających jesienią, cechach tych owoców, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, rozwijanie odpowiedzialności za siebie i innych, dbałość o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych
  • poznawanie nazw niektórych drzew owocowych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności przeliczania, sensoryczne poznawanie liści, rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie, uczestniczenia w zabawach badawczych
  • poznanie nowej piosenki, kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej, rozwijanie tężyzny fizycznej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności osób
  • poznanie niektórych sposobów przechowywania żywności, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów wzroku, dotyku, kształtowanie umiejętności stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej, wzmacnianie poczucia własnej wartości, nauka współdziałania w grupie

Tematy:

1.Jesienne zbiory

Dzień Osób Starszych

Innowacja pedagogiczna „Ruch i równowaga naszego przedszkolaka” – Poznajemy się

  1. Owoce
  2. Drzewa w sadzie
  3. W spiżarni
  4. Robimy przetwory 

Tydzień VI. Jesień w ogrodzie

  • rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych warzyw, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie orientacji w przestrzeni, poznanie sposobu wręczania kwiatów, doskonalenie współpracy
  • rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych warzyw, poszerzanie słownictwa czynnego, tworzenie zdrobnień i zgrubień od nazw warzyw, rozwijanie współpracy, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
  • odróżnianie, które warzywa rosną pod ziemią, a które nad ziemią, rozwijanie ciekawości poznawczej, rozwijanie umiejętności zauważania rytmów i ich odtwarzanie, rozwijanie współpracy
  • poznanie niektórych właściwości warzyw, klasyfikowanie, rozwijanie umiejętności muzycznych i sprawności ruchowej, doskonalenie umiejętności pracy w parach, rozwijanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej, orientowanie się w przestrzeni, nauka tworzenia prostej formy tanecznej (korowodu), kształtowanie poczucia „pulsu” w muzyce, rozwijanie motoryki małej
  • rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw (skórka, pestki, miąższ), doskonalenie sprawności językowej, manualnej, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z warzywami, rozwijanie ciekawości badawczej, utrwalenie znajomości zasad bezpieczeństwa podczas krojenia warzyw

Tematy:

  1. Ogród warzywny
  2. Warzywa
  3. Nad ziemią, pod ziemią
  4. Zdrowie i witaminy
  5. Jesienne smaki i zapachy

 

Tydzień VII. Projekt „Od ziarenka do bochenka”

  • uświadomienie dzieciom z jak wielu etapów składa się proces powstawania chleba oraz ile osób jest w to zaangażowanych
  • poznawanie etapów powstawania chleba dawniej i dziś
  • zapoznanie z maszynami i narzędziami do pracy na roli dawniej i dziś
  • poznanie niskoprzetworzonych produktów ekologicznych i zachęcenie do ich rozpoznawania i spożywania
  • poznanie piramidy zdrowego odżywiania
  • rozwijanie mowy dziecka podczas wypowiedzi związanych z tematem
  • wdrażanie do zdrowego stylu życia
  • wyrabianie właściwych nawyków w zakresie higieny

Tematy:

  1. Od ziarna do chleba
  2. W piekarni
  3. Koło młyna
  4. Pieczemy chleb
  5. Nasze wypieki

 

Tydzień VIII. Jesienny krajobraz

  • odróżnianie środowiska parku i lasu, poszerzanie wiedzy o zachowaniu w sytuacji znalezienia cudzej własności, rozwijanie empatii, odpowiedzialności
  • poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z ptakami, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie świadomości fonologicznej, ćwiczenie umiejętności planowania pracy, rozwijanie samodzielności
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo, rozwijanie umiejętności doliczania i odliczania, manipulowania przedmiotami, przypomnienie zasad bezpiecznego korzystania z prostych narzędzi, rozwijanie współpracy
  • utrwalenie informacji o skarbach jesieni, ćwiczenie pamięci, rozwijanie słuchu muzycznego, percepcji słuchowej, kształtowanie wrażliwości muzycznej, doskonalenie współpracy w grupie
  • utrwalenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności, rozwijanie sprawczości, poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za innych

Tematy:

  1. Jesień w parku i w lesie

Innowacja pedagogiczna „Ruch i równowaga naszego przedszkolaka” – Nasze ciało i nasze zmysły

  1. Przyroda się zmienia
  2. Skarby jesieni
  3. Jesienna muzyka
  4. Kolory jesieni

Dzień Dyni

 

To Top Skip to content