Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

  1. Coraz zimniej
  • dostrzeganie i nazywanie piękna w najbliższym otoczeniu, uwrażliwienie na piękno jako wartość subiektywną, indywidualną, rozwijanie wrażliwości estetycznej
  • poznawanie sposobów spędzania wolnego czasu, kształtowanie słuchu fonematycznego i spostrzegawczości słuchowej, budowanie pozytywnej więzi z najbliższymi, wdrażanie do współdziałania w zespole
  • poszerzanie wiedzy na temat gatunków drzew, doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbiorów, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, słuchowej, współdziałanie w zespole, uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody oraz zmiany zachodzące w różnych porach roku
  • poznanie słów i melodii piosenki, śpiewanie jej, rozpoznawanie wybranych gatunków drzew, rozwijanie poczucia rytmu, ćwiczenie pamięci i uwagi
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie – kolory jesieni, poznanie symboliki wybranych roślin, rozwijanie umiejętności utrzymywania ładu i porządku w trakcie wykonywania pracy i stosowania się do poleceń N., zwracanie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa w trakcie posługiwania się nożyczkami i innymi przyborami

 

  1. Jesienna przyroda
  • poznawanie warunków życia wybranych gatunków zwierząt, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, w tym również przygotowań zwierząt do zimy, budzenie wrażliwości na otaczające piękno przyrody
  • poznawanie wybranych gatunków zwierząt i środowiska ich życia, zapoznanie ze zmianami w wyglądzie i zachowaniu zwierząt ze względu na porę roku, inspirowanie zabaw z elementami dramy, doskonalenie percepcji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
  • poznawanie warunków życia wybranych gatunków zwierząt wraz ze zmieniającą się porą roku, doskonalenie umiejętności prawidłowego liczenia obiektów, budzenie zainteresowań otaczającą przyrodą, w tym potrzeb zwierząt w związku z nadchodzeniem zimy
  • poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy, przypomnienie słów i melodii piosenki, kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole
  • poznawanie zmian w wyglądzie zwierząt jako element przygotowań do zimy, rozwijanie umiejętności i sprawności manualnych w trakcie wykonywania prac plastyczno-technicznych, rozwijanie spostrzegawczości

 

  1. Koszyk Pani Jesieni
  • poznanie wartości jaką jest pracowitość i jej znaczenia w życiu człowieka i zwierząt, wyjaśnianie znaczenia wyrazu plon, doskonalenie percepcji wzrokowej
  • poznawanie roślinności uprawianej na polu, rozumienie potrzeby i celów uprawiania roślin przez człowieka, doskonalenie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu tata
  • poznawanie gatunków owoców, porównywanie ich wyglądu, miejsca pochodzenia, ciężaru, kształtu itp., kształtowanie umiejętności liczenia, porównywanie liczebności zbiorów
  • poznawanie wybranych środowisk i ich charakterystycznej roślinności, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności słuchania utworów muzycznych, doskonalenie sprawności fizycznej
  • dostrzeganie różnorodnych materiałów jako źródło ekspresji twórczej, łączenie ich, poznawanie urządzeń elektrycznych i zasad bezpieczeństwa w trakcie korzystania z nich, rozwijanie umiejętności wyrażania własnych obserwacji w formie plastycznej
  1. Skarby jesieni
  • poznawanie miejsc przeznaczonych do przechowywania jesiennych darów dla ludzi i zwierząt, doskonalenie umiejętności klasyfikowania obiektów, budzenie zainteresowania pracą pszczelarza i życiem pszczół
  • zwrócenie uwagi na rolę, jaką odgrywają w życiu człowieka i zwierząt wybrane rośliny, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności wyróżniania głoski i w nagłosie wyrazów
  • doskonalenie umiejętności doliczania i odejmowania, poznawanie i nazywanie przetworów jesiennych, promowanie zdrowego stylu odżywiania się
  • poznawanie utworów muzyki klasycznej, doskonalenie motoryki małej i dużej, podziwianie piękna jesiennych krajobrazów
  • poznawanie sposobów przygotowywania się ludzi do zimy, w tym przetwarzania owoców i warzyw, kształtowanie umiejętności korzystania z udostępnianych materiałów i przyborów do prezentowania własnych doświadczeń w pracach plastycznych, doskonalenie umiejętności słuchania i wyrażania muzyki ruchem

Planowane działania:

  • Wycieczka do „Akacjowego zakątka” 03.10.
  • Projekt „Ziemniak” 16.10-20.10.
  • Dzień osób starszych 02.10.
  • Dzień Uśmiechu 06.10.
  • Dzień origami 24.10.
  • DZIEŃ KUNDELKA – rozpoczęcie zbiórki dla schroniska 25.10.

 

Godzina dostępności :

Pani Beata Pani Agnieszka
02.10-  w godz. 12.00- 13.00

16.10. w godz. 17.00-18.00

24.10. w godz. 17.30-18.30

30.10. w godz. 9.45-10.15

02.10.23 – g.17.00-17.30

05.10.23 – g. 10.30-11.00

09.10.23- g.17.00-18.00

16.10.23 – g. 17.00-18.00

 

To Top Skip to content