Czego nauczyliśmy się we wrześniu

Drodzy Rodzice!

W tym miesiącu…

  • ustaliliśmy obowiązujące w grupie zasady – zarówno te organizacyjne, dotyczące bezpieczeństwa i porządku w przedszkolu, jak i te regulujące grupowe życie społeczne,
  • uczyliśmy się rozpoznawania i podawania nazw emocji oraz budzenia w sobie empatii wobec innych,
  • znaleźliśmy też czas na różnego rodzaju zabawy ruchowe, budujące sprawność całego ciała (motoryka duża) i usprawniające ręce (motoryka mała),
  • rozwijaliśmy umiejętność wypowiadania się na określony temat oraz słuchania ze zrozumieniem,
  • ćwiczyliśmy spostrzegawczość i pamięć podczas zabaw dydaktycznych, potrafimy już podzielić na sylaby proste wyrazy,
  • uczyliśmy się współpracy z innymi (w parach i grupie) – wdrażaliśmy się do współdziałania i bycia odpowiedzialnym za siebie i innych,
  • ćwiczyliśmy umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych w różnych sytuacjach – poznawaliśmy różne sposoby powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc oraz przeproszenia w sytuacjach konfliktowych,
  • poznawaliśmy zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym i w codziennym życiu,
  • rozwijaliśmy sprawność manualną, rozwijaliśmy koordynację wzrokowo-ruchową i umiejętności grafomotoryczne.

 

„Pobawmy się razem” – nasze propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:

  • Bawmy się plasteliną, ciastoliną, masami plastycznymi, ciastem, masą solną itp. Wszystkie te produkty służą temu, aby podczas zabawy w ugniatanie, wałkowanie i naciskanie ćwiczyć mięśnie dłoni i sprawność palców.
  • „W naszym przedszkolu” – rozmawiajmy na temat ważnych dla dziecka wydarzeń w przedszkolu.
  • „Mowa robota”- dzielmy wyrazy na sylaby.
  • Modelujmy zachowania dziecka przez własny przykład. Używajmy zwrotów grzecznościowych, np. dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję i przepraszam, w codziennych sytuacjach. Dziecko to świetny obserwator, chłonący wszystko jak gąbka i naśladujący zachowania dorosłych.
  • Włączajmy dziecko do wspólnych działań i obowiązków domowych. Dzieci chętnie pomagają w przygotowywaniu prostych dań, rozdzielaniu zakupów i porządkach.
  • „Znaki wokół nas” – spacerując ulicami miasta zwróćmy uwagę dzieci na znaki drogowe.
To Top Skip to content