Czego nauczyliśmy się we wrześniu

W miesiącu wrześniu Wiewiórki nauczyły się:

  1. W przedszkolu:

– Poznały sposoby spędzania wakacji przez kolegów i koleżanki.

– Poznały, ustaliły, omówiły oraz podpisały zasady i normy obowiązujące w grupie.

– Utrwaliły i używały magiczne słowa: proszę, przepraszam, dziękuję.

– Utrwaliły schemat własnego ciała.

 

  1. Nasze przedszkole:

– Poznały i zorganizowały kąciki tematyczne w sali Biedronek.

– Poznały plan dnia.

– Doskonaliły określenie położenia przedmiotów w przestrzeni.

– Dzieliły nazwy przedmiotów na sylaby.

 

  1. Jestem bezpieczny

– Znają zasady bezpiecznego poruszania się po drodze.

– Znają bezpieczny sposób przechodzenia przez ulicę.

– Znają głoskę i literę: o,O.

– Wiedzą na czym polega praca policjanta.

 

  1. Pomocna dłoń

– Wiedzą jak zachować się podczas spotkania z nieznajomym.

– Znają numery alarmowe: 112, 999, 998, 997.

– Posługiwały się liczebnikami głównymi i porządkowymi

– Wiedzą na czym polega praca strażaka.

 

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Układanie ciągów obrazków, przedmiotów według określonego rytmu, np. w trakcie pobytu w parku lub na placu zabaw z wykorzystaniem kamieni, patyków, liści, kwiatów, np. patyk, patyk, liść, patyk, patyk, liść; zastępowanie patyków kamieniami, a liści kwiatami.
  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o bezpieczeństwie, utrwalanie właściwych nawyków zachowywania się na drodze, ulicy, w czasie jazdy na rowerze, w samochodzie itp.; obserwowanie otoczenia, w tym znaków drogowych, objaśnianie ich znaczenia; porównywanie znaków do figur geometrycznych.
  • Rozmowy o bezpieczeństwie, szczególnie w kontekście zagrożeń w różnych dziedzinach życia, np. w kontaktach z innymi ludźmi, korzystaniu z urządzeń elektrycznych, podczas zabaw w wodzie itp.; utrwalanie właściwych nawyków zachowywania się w sytuacjach zagrażających naszemu poczuciu bezpieczeństwa.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby i wyklaskiwanie rytmu.
  • Zabawy w zgadywanie, o jaki przedmiot chodzi – dzieci określają miejsce, gdzie przedmiot się znajduje, używają określeń: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, nad, pod, obok, za.
  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, jazda na rowerze, rolkach.

 

To Top Skip to content