Drużyna marzeń. Czterolatek.
Miesięczny plan pracy – WRZESIEŃ
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne):
Tydzień I. Poznajmy się!
- utrwalenie imion dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- doskonalenie umiejętności podawania nazw części ciała (w tym nazwy palców), doskonalenie orientacji w schemacie ciała
- poznanie miejsc w sali, poznanie sposobów na mieszanie kolorów, doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała, rozwijanie motoryki małej
- formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu, rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki
- utrwalanie znajomości pojęć dotyczących wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy, rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie zmysłów wzroku, dotyku
Tydzień II. W naszym przedszkolu
- rozpoznawanie i podawanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu, wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania
- poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw, rozwijanie sprawności ruchowej
- ilustrowanie piosenki ruchem, rozwijanie sprawności manualnej
- poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przyborach higienicznych, rozwijanie zainteresowań badawczych i samodzielności badawczej
- poszerzenie wiedzy o samodzielnie tworzonych zabawkach, podawanie nazw kolorów, rozwijanie umiejętności muzycznych, ilustrowanie ruchem treści utworu, rozwijanie wyobraźni ruchowej,
- dokonywanie analizy sylabowej, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie kreatywności
Tydzień III. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
- poznanie i nauka sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie uważności, doskonalenie orientacji w schemacie ciała
- poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki, podawanie nazw kolorów, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, uważnego słuchania
- poszerzenie wiedzy o cechach koleżanek i kolegów, rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej, rozwijanie sprawności językowej
- poszerzanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie i współdziałania
- kształtowanie umiejętności określania cech poszczególnych osób, wypowiadania się na temat cech wspólnych
Tydzień IV. Bezpieczni na drodze
- poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i uważnego słuchania
- poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, rozwijanie sprawności manualnej
- poznanie wybranych znaków ostrzegawczych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności podawania nazw figur geometrycznych
- poznanie różnych dźwięków z otoczenia, utrwalanie znajomości nazw i kształtu wybranych figur geometrycznych, kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej