[vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Koncepcja pracy jest dokumentem zawierającym całościowy obraz przedszkola.

[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” style=”dotted” border_width=”5″ accent_color=”#acc158″][vc_column_text]W otoczeniu rodzą się wyzwania naprzeciw którym wychodzi placówka oświatowa. Ich dostrzeżenie i przemyślenie w trakcie pracy nad koncepcją pomaga nie tylko stawiać czoła zagrożeniom, ale i wykorzystywać pojawiające się szanse.

Koncepcja zawiera misję przedszkola, wizję jego działalności oraz kierunki rozwoju.[/vc_column_text][vc_separator color=”custom” style=”dotted” border_width=”5″ accent_color=”#bc5393″][/vc_column][/vc_row][/vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text]Zgodnie z koncepcją dyrektora p. Magdaleny Borowieckiej przedszkole powinno realizować następujące zadania:

  1. Tworzy warunki umożliwiające dziecku aktywny udział w poznawaniu, uczeniu się i konstruowaniu wiedzy, przygotowuje dziecko do aktywnego poznawania siebie i świata, zdobywania wiedzy i kształtowania umiejętności.
  2. Organizuje sytuacje sprzyjające rozwojowi spontanicznej aktywności dziecka wewnętrznie motywowanej i wynikającej z jego potrzeb, aktywności inspirowanej przez nauczyciela i rówieśników oraz aktywności kierowanej przez stawiane dziecku zadania, uczy wyrażania samego siebie w różnych formach ekspresji.
  3. Umożliwia dziecku kształtowanie własnej indywidualności, niepowtarzalności i odmienności.
  4. Tworzy warunki do przeżywania przez dziecko satysfakcji z własnych działań i osiąganych sukcesów, umożliwia dziecku przeżywanie satysfakcji z własnego działania, radość tworzenia, samodzielnego uczenia się.
  5. Wspiera dziecko w odnajdywaniu swojego miejsca w grupie rówieśniczej i nawiązywaniu pozytywnych kontaktów z otoczeniem, wprowadza dziecko  w zasady życia społecznego.
  6. Dopasowuje proces edukacyjny do „sfery najbliższego rozwoju” dzieci, czyli do indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka.
  7. Przedszkole zapewnia opiekę i wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.
  8. Dba o rozwój inteligencji emocjonalnej dzieci, która przejawia się w rozpoznawaniu i rozumieniu emocji własnych i innych ludzi oraz wrażliwości i empatii.
  9. Wspiera rodziców w budowaniu systemu wartości dzieci. Wychowuje dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe oraz przejawiały postawę tolerancji i poszanowania praw innych ludzi.
  10. Propaguje aktywne formy spędzania czasu wolnego, kształtuje prozdrowotne nawyki żywieniowe oraz nawyk dbałości o własne zdrowie i dobre samopoczucie.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”” add_icon=”left” i_icon_fontawesome=”fa fa-file-word-o” i_color=”custom” i_size=”lg” i_on_border=”true” i_custom_color=”#1e73be”]Koncepcja_Przedszkola_55 (plik DOCX)[/vc_cta][/vc_column][/vc_row]

To Top