[vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text]Roczny plan pracy przedszkola zawiera etapy realizacji koncepcji pracy, sposoby realizacji priorytetów zmierzających do osiągnięcia wizji przedszkola. Służy rozwojowi przedszkola i doskonaleniu jego pracy. W roku szkolnym 2024/2025 będziemy realizować następujące zamierzenia:
- Edukacja prozdrowotna
- Edukacja obywatelska
- Zdrowie psychiczne
- Umiejętności cyfrowe
- Myślenie analityczne
- Przedszkolak twórcą i artystą
- Rozumieją i przestrzegają zasady zdrowego odżywiania się
- Nabywają umiejętności dobierania zdrowych produktów w codziennej diecie
- Uczestniczą w zajęciach kulinarnych
- Uczestniczą w warsztatach stomatologicznych organizowanych przez Fundację Wiewiórki Julii
- Nabywają właściwych nawyków dbania o zdrowie poprzez aktywność fizyczną
- Uczestniczą w zawodach promujących zdrowy styl życia
[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Edukacja obywatelska” color=”custom” style=”dotted” border_width=”5″ accent_color=”#bc5393″][vc_column_text]Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
- zna symbole narodowe,
- zna pojęcie „legenda”, poznaje legendy polskie,
- dzieli się zdobytą wiedzą poprzez: tworzenie prac plastycznych, okazjonalnych kącików,
- potrafi odpowiednio zachować się w czasie uroczystości przedszkolnych.
[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Zdrowie psychiczne” color=”custom” style=”dotted” border_width=”5″ accent_color=”#63e2de”][vc_column_text]Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
- dobrze czują się w grupie przedszkolnej,
- znają zasady obowiązujące w grupie i w przedszkolu,
- znają różnorodne emocje i potrafią określić ich cechy,
- otrzymują wsparcie podczas zajęć indywidualnych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- wiedzą co to jest empatia i empatyczne zachowania.
[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Umiejętności cyfrowe” color=”custom” style=”dotted” border_width=”5″ accent_color=”#eeee22″][vc_column_text]Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- wiedzą jak bezpiecznie korzystać z Internetu,
- są świadome niebezpieczeństw podczas korzystania z Internetu,
- wiedzą jak działa laptop,
- wiedzą w jaki sposób komputer może być narzędziem pożytecznym w pracy, nauce i zabawie,
- wiedzą co to jest sztuczna inteligencja,
- uczestniczą w zajęciach z kodowania.
[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Myślenie analityczne” color=”custom” style=”dotted” border_width=”5″ accent_color=”#bc5393″][vc_column_text]Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
- potrafią rozwiązać zadania matematyczne zgodne z ich poziomem rozwoju,
- uczestniczą w zajęciach i zabawach organizowanych przez nauczyciela,
- tworzą wspólnie z osobą dorosłą gry dydaktyczne,
- potrafią przeliczać elementy na konkretach i w pamięci.
[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Przedszkolak Twórcą i Artystą” color=”custom” style=”dotted” border_width=”5″ accent_color=”#63e2de”][vc_column_text]Twórcą i Artystą – rozwijanie u dzieci uzdolnień i zainteresowań artystycznych oraz ich wrodzonych możliwości twórczych.
- rozwijają zdolności artystyczne,
- stosuje różnorodne techniki plastyczne w swoich pracach,
- kształtują miłość do sztuki,
- rozwijają zainteresowania i uzdolnienia poprzez bezpośredni kontakt ze sztuką,
- kształtują wrażliwość estetyczną poprzez obcowanie ze sztuką,
- wykazują zainteresowania proponowanymi formami pracy,
- prezentują swoje umiejętności na forum grupy, przedszkola i w placówkach poza-przedszkolnych.
[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][/vc_section]