Roczny plan pracy przedszkola zawiera etapy realizacji koncepcji pracy, sposoby realizacji priorytetów zmierzających do osiągnięcia wizji przedszkola. Służy rozwojowi przedszkola i doskonaleniu jego pracy. W roku szkolnym 2024/2025 będziemy realizować następujące zamierzenia:

  • Edukacja prozdrowotna
  • Edukacja obywatelska
  • Zdrowie psychiczne
  • Umiejętności cyfrowe
  • Myślenie analityczne
  • Przedszkolak twórcą i artystą

Edukacja prozdrowotna

Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

  • Rozumieją i przestrzegają zasady zdrowego odżywiania się
  • Nabywają umiejętności dobierania zdrowych produktów w codziennej diecie
  • Uczestniczą w zajęciach kulinarnych
  • Uczestniczą w warsztatach stomatologicznych organizowanych przez Fundację Wiewiórki Julii
  • Nabywają właściwych nawyków dbania o zdrowie poprzez aktywność fizyczną
  • Uczestniczą w zawodach promujących zdrowy styl życia

Edukacja obywatelska

Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.

  • zna symbole narodowe,
  • zna pojęcie „legenda”, poznaje legendy polskie,
  • dzieli się zdobytą wiedzą poprzez: tworzenie prac plastycznych, okazjonalnych kącików,
  • potrafi odpowiednio zachować się w czasie uroczystości przedszkolnych.

Zdrowie psychiczne

Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.

  • dobrze czują się w grupie przedszkolnej,
  • znają zasady obowiązujące w grupie i w przedszkolu,
  • znają różnorodne emocje i potrafią określić ich cechy,
  • otrzymują wsparcie podczas zajęć indywidualnych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  • wiedzą co to jest empatia i empatyczne zachowania.

Umiejętności cyfrowe

Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

  • wiedzą jak bezpiecznie korzystać z Internetu,
  • są świadome niebezpieczeństw podczas korzystania z Internetu,
  • wiedzą jak działa laptop,
  • wiedzą w jaki sposób komputer może być narzędziem pożytecznym w pracy, nauce i zabawie,
  • wiedzą co to jest sztuczna inteligencja,
  • uczestniczą w zajęciach z kodowania.

Myślenie analityczne

Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

  • potrafią rozwiązać zadania matematyczne zgodne z ich poziomem rozwoju,
  • uczestniczą w zajęciach i zabawach organizowanych przez nauczyciela,
  • tworzą wspólnie z osobą dorosłą gry dydaktyczne,
  • potrafią przeliczać elementy na konkretach i w pamięci.

Przedszkolak Twórcą i Artystą

Twórcą i Artystą – rozwijanie u dzieci uzdolnień i zainteresowań artystycznych oraz ich wrodzonych możliwości twórczych.

  • rozwijają zdolności artystyczne,
  • stosuje różnorodne techniki plastyczne w swoich pracach,
  • kształtują miłość do sztuki,
  • rozwijają zainteresowania i uzdolnienia poprzez bezpośredni kontakt ze sztuką,
  • kształtują wrażliwość estetyczną poprzez obcowanie ze sztuką,
  • wykazują zainteresowania proponowanymi formami pracy,
  • prezentują swoje umiejętności na forum grupy, przedszkola i w placówkach poza-przedszkolnych.
To Top Skip to content